Top 5 werkzaamheden om uit te besteden als blogger (en hoe het te doen)

Als je net een blog bent begonnen dan voel je je misschien overweldigd door alle taken die voor je liggen:

Er is content schrijven, keyword onderzoek, gastbloggen, design, link building, e-mail marketing, affiliate marketing, de lijst gaat maar door.

Het is moeilijk om prioriteiten te stellen en te weten waar je moet beginnen, vooral als je je blog naas je fulltime baan opbouwt.

Na een dag werken, fulltime, heb je vaak geen zin meer om ook nog uren aan je eigen blog te gaan werken. Ik had dit ook al bij mijn vorige bedrijven, ik wilde graag meer. Maar hoe? Eigenlijk helemaal niet moeilijk. Je moet het gewoon uitbesteden. Maar dat is toch heel duur Eddy? Dat kunnen toch alleen grote bedrijven? Dat denk je misschien, maar tegenwoordig is er heel veel mogelijk! Je moet alleen weten hoe. Ik heb van alles geprobeerd en getest en uiteindelijk is het me gelukt. Ik wil liever geen vast personeel, dus besteed ik bijna al mijn werk slim uit aan freelancers. Dit helpt mij te concurreren met grote partijen die zelf veel personeel in dienst hebben. Ik kan nu heel veel wat zij kunnen, tegen lagere kosten. Omdat ik alleen mensen betaal als ze wat voor me doen.  Hierdoor loop ik minder risico.

Nadat ik ernstig ziek werd besefte ik me dat ik het anders moest gaan doen. Een fysiek bedrijf laten groeien zou veel moeilijker worden dan voorheen. Ik realiseerde me dat ik een zo passief mogelijk inkomen moest zien te genereren: ik word online ondernemer. Ik begin een blog waarbij ik affiliate-0 en advertentieinkomsten genereer!

Toen viel het spreekwoordelijke kwartje.

Waarom besteed ik dit niet uit, zodat ik 24/7 vooruitgang boek en niet alleen als ik zelf wat in mijn spaarzame uurtjes doe?

Dan kon ik mijn blog echt als een bedrijf beheren en aan de grootste knoppen draaien in plaats van alleen maar blogberichten te schrijven als ik tijd had.

Dus om gezond te blijven terwijl ik een nevenactiviteit opbouwde, moest ik bepaalde aspecten van mijn blog uitbesteden om mijn beperkte tijd op de meest zinvolle manier te besteden.

Wat is je tijd waard?

Stel dat je 40 uur per week werkt aan een fulltime baan en nog eens 20 uur per week aan je blog wilt werken.

Hoeveel kun je bereiken met 20 uur?

Gemiddeld duurt het 1-2 uur om 500 woorden te schrijven.

Dus als je 20 uur schrijft, kun je tussen de 5.000 en 10.000 woorden per week publiceren. Dat is een behoorlijk aantal en zou neerkomen op 2-3 lange blogberichten per week, meer dan genoeg voor je eigen blog.

Maar dan blijft er geen tijd over voor de zakelijke kant van de zaak. Geen tijd voor linkbuilding, geen tijd voor gastberichten, en geen tijd voor het opbouwen van relaties met andere bloggers, het toevoegen affiliate links of het groeien van je e-mail lijst.

De dingen die je absoluut 100% moet doen om succesvol te zijn.

Denk eraan, je bent een bedrijfseigenaar, niet alleen een schrijver. Soms is het maken van inhoud niet het belangrijkste wa je kunt doen.

Dus hoe moe je jouw tijd optimaliseren? Hoe maximaliseer je de waarde van de tijd die je aan jouw blog besteedt om geld te verdienen in een zo kort mogelijk tijdsbestek?

Hoe kun je je blog laten groeien in startup-snelheid en je baan verlaten in zes maanden en niet zes jaar?

In deze gids behandel ik de 5 beste dingen om uit te besteden als blogger (en de beste manieren om het te doen).

Door de waarde van jouw tijd te maximaliseren en je te concentreren op de juiste taken, versnel je jouw weg naar passief inkomen.

Laten we beginnen.

Wat moet je uitbesteden als blogger?

Als ik kijk naar mijn blog processen vandaag, besteed ik de meeste tijd aan de volgende vijf dingen:

  • Gast bloggen/link building
  • Publiceren van nieuwe bloginhoud
  • Affiliate marketing relaties en monetisatie
  • Bijwerken en verversen van oude inhoud
  • Mijn community opbouwen (e-maillijst en Facebookgroep)

Ik zou kunnen proberen om al deze dingen zelf te doen, maar dat zou niet erg effectief zijn. Door bepaalde onderdelen van deze taken uit te besteden, kan ik zowel de groei van mijn blog schalen, als mijn invloed in mijn niche vergroten.

Dus wat besteed je eerst uit?

1. Inhoud schrijven.

Dit is een grote. Hoewel ik niet elke blogpost op mijn site uitbesteed, kan ik ook niet elk woord zelf schrijven.

Als ik bijvoorbeeld een post van 5000 woorden moet publiceren, heb ik twee opties:

  • Optie A: 5-10 uur besteden aan het zelf schrijven van de post.
  • Optie B: Een uur besteden aan het bewerken en publiceren van een ghostwritten post.

Met optie B, doe ik nog steeds zoekwoorden onderzoek en plan ik mijn inhoud, maar ik hoef niet de hele post te schrijven. Ik hoef alleen maar het voltooide Google Doc te openen, het zelf te bewerken, het om te zetten in WordPress, en het te publiceren.

Hoe uit te besteden:

Huur een individuele schrijver om eerste concepten voor jouw blog te maken. Gebruik de Mammoth .docx Converter plugin om Google Docs over te zetten naar WordPress.

Hoe huur je een schrijver:

Veel bloggers gebruiken sites als Fiverr of Upwork, Textbroker of Freelancer om schrijvers te vinden, maar ik raad dit niet aan als een optie voor de lange termijn. Schrijvers op deze platforms jongleren vaak met meerdere klanten en hebben moeite om consistent werk te leveren. In plaats daarvan zou je een individuele schrijver moeten inhuren die zich richt op jouw blog en die consistent volume kan leveren.

Toen ik mijn eerste schrijver aannam, publiceerde ik een vacature op de Textbroker Er zijn een heleboel goede schrijvers op zoek naar werk op deze site en je kunt unieke vacatures plaatsen die precies overeenkomen met wat je zoekt.

Kijk bij het schrijven van je vacature naar voorbeelden van andere vacatures en zorg ervoor dat je erin opneemt:

  • Wie je bent
  • Waar jouw site over gaat en wat jouw niche is
  • Hoeveel woorden of artikelen je per week verwacht
  • Vraag hen om hun tarieven en een paar voorbeelden

Nadat ik een vacature had geplaatst (en gepromoot), kreeg ik binnen twee dagen meer dan 10 sollicitaties.

Dan komt het (niet erg leuke) deel: je zoektocht beperken op basis van cv’s en schrijfvoorbeelden.

Scan jouw inzendingen en zoek naar schrijvers die overeenkomen met jouw stijl, prijsklasse, en ervaring hebben in jouw niche. Zodra je jouw keuze hebt beperkt tot jouw top 3-4, stuur je hen een schets zodat ze elk een conceptartikel voor je kunnen schrijven.

Uiteindelijk moet je de schrijver inhuren die je werk van de hoogste kwaliteit levert en je de inhoud op tijd toestuurt. Dit is cruciaal. Snelheid is belangrijk en als de schrijver er langer over doet dan verwacht, is dat een voorbode van wat komen gaat.

Zodra je jouw keuze hebt gemaakt, communiceer je met jouw nieuwe schrijver via e-mail of videoconferentie op Zoom. Maak kennis met hem of haar en bespreek jouw algemene strategieën, verwachtingen en betalingswijzen.

Hier is hoe het proces werkt met mijn schrijvers:

Eerst doe ik zoekwoordenonderzoek en maak ik een contentkalender met minstens 5-10 toekomstige posts voor mijn schrijvers. Ik gebruik een eenvoudig gedeeld document dat de volgende informatie bevat voor elke post:

  • Trefwoord
  • Titel van het blogbericht
  • Lengte van het artikel
  • Voorbeeldartikelen ter inspiratie
  • Rubrieken

Dat is het.

Je kan meer in detail treden en andere details toevoegen zoals interne links, statistieken om toe te voegen, enz. maar het komt echt neer op je individuele relatie me je schrijver en hoe comfortabel jullie met elkaar werken.

Bonus Tip: Om het aantal woorden te bepalen, Google ik mijn doelzoekwoord en bekijk ik de lengte van de 3-4 best gerangschikte posts. Je kunt de Word Counter Plus Chrome extensie gebruiken om dit makkelijker te maken.

Je downloadt de extensie, selecteert alle tekst in een bepaald artikel, klikt met de rechtermuisknop en selecteert Word Counter Plus. Dit geef je het exacte aantal woorden. Ik streef ernaar mijn inhoud een beetje langer te maken dan de concurrentie.

Bonustip #2: Zorg ervoor da je schrijver alle statistieken en bronvermeldingen/links naar alle gebruikte afbeeldingen vermeldt. In Google Docs moeten je afbeeldingen geoptimaliseerde JPEG’s zijn die niet groter zijn dan 800 px breed, en voeg alt-tekst toe voor je afbeeldingen in Google Docs.

Met de Google Doc naar WordPress conversie, zal de alt-tekst worden jouw afbeelding bestandsnamen.

Zodra jouw schrijver klaar is met de Google Doc, is het tijd om het in WordPress te krijgen. Download het document, en gebruik dan de Mammoth . docx Converter plugin (of een andere tool) om de post over te zetten in de WordPress editor.

Het enige wa je nog moet doen is je blog post categorie, tags, meta description, en URL slug toevoegen. Je zult er ook voor willen zorgen dat externe links in een nieuw tabblad openen.

Wat het kost om het schrijven uit te besteden:

Schrijvers variëren sterk in prijs, afhankelijk van hun schrijfkwaliteit en niche. Ik heb kosten gezien variërend van €0.03 per woord tot €0.25 per woord. Je kunt veel goede schrijvers vinden tussen de €0.05 en €0.10 per woord. Dat betekent da je voor een blogpost van 1000 woorden tussen de €50 en €100 moet betalen.

Als jouw doel één blogbericht van 2.000 woorden per week is, kun je 200-400 euro per maand betalen.

2. Link building.

Nu we het hebben gehad over inhoud en hoe je meer woorden op je eigen blog kunt publiceren, moe je je off-page SEO-inspanningen opschalen.

Uiteindelijk heeft uitbesteding twee hoofddoelen: meer inhoud en meer links naar die inhoud.

Om meer links naar jouw inhoud te krijgen, moe je aan linkbuilding doen om jouw Domain Authority (DA) te verhogen.

Backlinks zijn als de valuta van het internet; ze zijn een motie van vertrouwen in de ogen van Google en helpen alle inhoud van jouw blog te rangschikken.

Als je net een blog begint, is je DA nul en is het moeilijk om ergens voor te ranken. Je kan schrijven naar hartelust, maar zonder links, zal je gewoon niet ranken. Dus, je krijgt geen verkeer, die op zijn beurt, zal je geen geld verdienen.

Veel SEO-experts zeggen dat de beste soorten links die je kunt krijgen “passieve links” zijn, of links waar je niet voor hoeft te werken: iemand vind je artikel nuttig en linkt ernaar.

“Build it and they will come”

Dit is de heilige graal van linkbuilding en je kunt er meer van krijgen door inhoud van zeer hoge kwaliteit te creëren en unieke dingen aan je berichten toe te voegen, zoals infographics, video’s, statistieken en case studies.

Echter, passieve links zijn een sprookje. Mensen vinden je misschien niet. Sites die al hoog scoren zijn makkelijker te vinden, en krijgen op hun beurt meer passieve links. Het is een cyclus die je moet doorbreken.

Om dat te doen, moet je zelf links bouwen.

Hoe heb ik het gedaan?

Ik heb een assistent aangenomen.

Hoe huur je een freelance assistent:

Ik wilde een freelance assistent die zou helpen met alles wat zich buiten mijn blog afspeelde: gastberichten, linkbuilding, en partnerschappen. Ik zag hoe startup content teams te werk gingen en wist hoeveel werk het was om dit allemaal te doen. Ik wist dat ik het niet alleen kon.

Ik heb een vacature geplaatst voor een “Outreach Specialist”. Enkele van de verantwoordelijkheden waren:

  • Het benaderen van sites voor mogelijkheden voor gastberichten.
  • Pitching onderwerpen voor gastberichten en follow-up met redacteuren.
  • Relaties opbouwen met bloggers en influencers.
  • Redigeren en publiceren van blog posts in de marketing niche.

Je assistent moet over goede vaardigheden beschikken om relaties op te bouwen en een goed oog hebben voor het bewerken van inhoud. Hun belangrijkste doel is om je gastblogging systeem te helpen beheren, zodat je meer gastberichten (en links) krijgt met minder van jouw directe betrokkenheid.

Met één goed opgeleide assistent kun je jouw linkbuilding via gastberichten en blogrelaties opschalen.

Hoe werk je samen me je freelance assistent:

Het is belangrijk om een goede verstandhouding met jouw assistent en ontmoeten op een regelmatige basis, zodat jouw doelen zijn afgestemd. Ik laat mijn assistent ook links toevoegen aan haar eigen site om haar eigen aanwezigheid op het web op te bouwen. Je moet iemand met kennis van zaken.

Om te beginnen, maak een gedeelde Gmail inbox die je en jouw assistent beide beheren. Dan geef jouw assistent een lijst met de soorten sites waarop je wilt gastbloggen in jouw niche.

Maak vervolgens een e-mail sjabloon dat jouw assistent kan gebruiken om gastberichten te pitchen. Zodra ze deze lijst hebben, zullen ze e-mailadressen verzamelen en e-mails namens je verzenden.

Zodra een website op je reageert, kan je assistent namens jou onderwerpen voor gastberichten ter goedkeuring voorleggen (je zul je assistent hierop moeten coachen).

Wanneer een onderwerp voor een gastbericht is goedgekeurd, stuur je assistent de titel van het goedgekeurde onderwerp, de redactionele richtlijnen en eventuele andere opmerkingen naar de schrijvers van je gastberichten (meer hierover hierna).

Meestal duurt het 1-2 weken om een gastbericht te schrijven. Als het klaar is, kan jouw assistent strategisch jouw links toevoegen aan de inhoud en het naar je sturen voor een laatste beoordeling.

Als het er voor jou goed uitziet, geef je de sign-off en verstuur je de gastbijdrage. Het is belangrijk om in dit stadium wat tijd te besteden aan de laatste bewerkingen van de gastbijdrage en ervoor te zorgen dat het bij jouw schrijfstijl past.

Hoeveel moet je je assistent betalen:

U moet jouw assistent goed betalen (en hiervoor geen VA gebruiken). Ik raad aan iemand in te huren die in jouw land woont en te beginnen bij €20-25 per uur voor 20 uur werk per week.

3. Gastberichten schrijven.

Ik heb waarschijnlijk maar ongeveer 10% zelf geschreven, dit bgeld voor al mijn gepubliceerde content.

Dus hoe schaal je gastberichten?

Schrijf ze niet allemaal zelf.

Zoals hierboven vermeld, als je een contentschrijver inhuurt voor je blog en een assistent voor outreach, wie gaat er dan eigenlijk de gastberichten schrijven?

Hopelijk, jij niet!

Om dit systeem te schalen, mote je een ghostwriter inhuren voor jouw gastblogs. Het is hetzelfde proces als hierboven beschreven voor de schrijver van de inhoud van jouw eigen blog, behalve dat hij/zij uitsluitend aan jouw gastblogs zal werken.

Zoek in dit geval vooral naar ghostwriters binnen de door je gekozen niche. Bijvoorbeeld, een marketing ghostwriter kan veel ervaring hebben met het opmaken van marketing blog posts, maar misschien niet zo veel voor financiële artikelen.

Als ze geen enkele niche-ervaring hebben, maar gedwongen worden om over diepgaande niche-onderwerpen te schrijven, zal hun gebrek aan kennis vrij duidelijk zijn.

Hoeveel moet je je gastschrijver betalen:

De kosten van de ghostwriter zijn dezelfde als die van de schrijver van jouw blog, reken op een bedrag tussen €0,05 en €0,10 per woord.

Als je 4 gastberichten per maand aanvaard krijgt (1 per week is een goed doel) en ze zijn gemiddeld 1.500 woorden, dan kan je rekenen op een betaling van €300-€600 per maand.

4. Grafisch ontwerp

We hebben de belangrijkste punten behandeld om je verkeer te schalen. Er zijn echter nog andere belangrijke gebieden van jouw blog om uit te besteden.

Onderschat het belang van een goed grafisch ontwerp niet. Het kan jouw conversiepercentage, gebruikerservaring en merkgeloofwaardigheid maken of breken.

Toen ik mijn blog voor het eerst lanceerde, kocht ik een eenvoudig WordPress-thema en ontwierp ik alles zelf. Hoewel dit een tijdje werkte, zag het er amateuristisch uit.

Ik heb ook een paar Fiverr-opdrachten gekocht voor mijn leadmagnets en eBooks. Die waren ook niet zo geweldig.

Dus nadat ik wat geld had verdiend met mijn blog, bedacht ik me hoe het beter zou kunnen en schreef ik me in bij een grafisch ontwerpbedrijf genaamd BrandStrong.

Je betaalt een vast maandelijks bedrag en ze kunnen werken aan 1-3 grafisch ontwerp projecten per keer. Ze maken alles van blog post afbeeldingen tot infographics, eBooks, productafbeeldingen, en nog veel meer.

Hoeveel kost het om een webdesigner in te huren:

Ik betaal ongeveer €250 per maand voor een dienst als BrandStrong, er zijn natuurlijk meer vergelijkbare diensten.

5. Web Development

Hoewel mijn blog en andere websites succesvol zijn, heb ik in het begin veel beginnersfouten gemaakt.

Na verloop van tijd heb ik me gerealiseerd hoe belangrijk het is om een ontwikkelaar tot mijn beschikbaarheid te hebben. Hij heeft me geholpen:

  • Met mijn web hosting.
  • een aangepast WordPress thema.
  • Update mijn WordPress core bestanden en plugins.
  • Bekijk de maandelijkse prestatierapporten.
  • Met technische problemen en ontwerp aanpassingen.

Ik heb enige basiskennis van HTML en CSS, maar ik ben geen wizard in webdevelopment.

Als je moeite hebt met WordPress of niet weet hoe je zaken als jouw DNS records en hosting moet regelen, is het uitbesteden van een paar uur ontwikkelingshulp een goede optie.

Hoe huur je een web ontwikkelaar:

U hoeft deze stap niet te doen en moet alleen een ontwikkelaar inhuren als je een aangepaste website en doorlopend onderhoud wilt.

Als je voor het eerst begint, kun je alles zelf doen. Kies een eenvoudig WordPress thema zoals Generate Press of Royal Elements om te beginnen met alles zelf te bouwen. Ik zou je zelfs adviseren zelf te beginnen. Zo weet je straks van alles wat, en dat komt altijd van pas!

De kosten van het inhuren van een ontwikkelaar hangt af van jouw project omvang en ze meestal rekenen tussen € 75 tot € 150 per uur. Een eenvoudige webhosting migratie kan twee uur tijd in beslag nemen. Een volledig aangepaste website kan 40 of 100 uur in beslag nemen.

Met een goede webdesigner en webontwikkelaar in jouw hoek, kun je minder tijd besteden aan het zorgen over technische kwesties en je concentreren op de groei van jouw bedrijf.

Samenvatting

Om samen te vatten, de top 5 dingen om uit te besteden als een zakelijke blogger zijn:

  • Inhoud schrijven
  • Link building
  • Gastartikel schrijven
  • Web ontwerp
  • Web Development

Als de kosten die met deze uitbestedingen gepaard gaan op dit moment niet haalbaar zijn, is dat helemaal oké. Het mooie van een blogger zijn is da je alles zelf kunt doen. Het zal alleen langer duren om van je blog een succesvol bedrijf te maken.

Als je de middelen hebt, begin dan met een schrijver om een paar blogposts van je bord te nemen. Zodra je wat geld binnen hebt, huur je je eerste assistent in. De rest is aan jou.

Door deze blogverantwoordelijkheden uit te besteden, word ik een bedrijfseigenaar en niet alleen een blogger:

  • Ik plan mijn content kalender en zoekwoorden onderzoek in plaats van elk woord te schrijven.
  • Ik overzie mijn gastblogging systeem in plaats van vast te zitten in  schrijven voor andere sites.
  • Ik publiceer en schaal mijn inhoud in plaats van elk woord te schrijven.
  • Ik bedenkt en manage projecten in plaats van uren doorbrengen in PhotoShop.

Op mijn beurt, heb ik meer tijd om affiliate relaties op te bouwen, mijn inhoud te updaten om het te helpen ranken, influencers en de bedrijven die ik promoot te ontmoeten, en mijn geweldige community op te bouwen.

Haal de grootste hendels over, creëer systemen en maximaliseer jouw impact. Uiteindelijk draait het bij bloggen allemaal om het vergroten van jouw online invloed, en dat kun je niet alleen.

Voor meer informatie over bloggen, bekijk mijn grote handleidingen over Hoe start je een blog en Hoe kun je geld verdienen met bloggen?

Author :

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

You Might Also Like

Over Eddy

Hoi, ik ben Eddy. Een enthousiast ondernemer, maar helaas eentje met z’n beperkingen. Benieuwd naar mijn hele verhaal?

Follow Me

De Beste Software

-Voor jou, persoonlijk getest-

Hot

Popular Articles

No Posts Found!

Hoe begin je met...?

-Mijn gidsen begeleiden je stap voor stap-

Hot

Categories

Edit Template
@Instagram
Lorem Ipsum is simply dumy text of the printing typesetting industry lorem ipsum.

© 2022 Created with Royal Elementor Addons