Vergroot je online zichtbaarheid, aanwezigheid & invloed (Deel 1): De Trefwoord Onderzoek Matrix

Deze post is deel 1 van mijn serie Schaal je online zichtbaarheid, aanwezigheid en invloed.

Het doel van deze serie is om de manier waarop je tegen online geld verdienen aankijkt radicaal te veranderen, zodat je je invloed kunt vergroten met de snelheid van een startup en alles kunt bereiken wat je wilt met een blogging business.

Het creëren van een winstgevend persoonlijk merk is als het in elkaar leggen van een legpuzzel, geen twee stukjes zijn per definitie moeilijk aan elkaar te koppelen. Maar als je maar één stukje mist, zal de hele puzzel nooit worden opgelost, hoe hard je ook probeert.

En het probleem is, er zijn te veel kleine stukjes, kleine details, voor één persoon om ze allemaal te vinden. Er zijn geen carrières in “bloggen”. Geen encyclopedieën of onderzoekspapers met de blauwdrukken om een “professionele influencer” te worden.

Alles wat je hebt zijn “goeroes”, zogenaamde experts die hun versie van de ‘American’ droom opdringen. Degenen die je vertellen dat je succesvol kunt worden zonder iets te doen.

Ze zeggen dat je je passie moet vinden, anderen moet helpen en een leven vol voldoening moet zoeken, en dat alles terwijl je 4 uur per week werkt.

Goeroes verkopen hoop, geen tactieken.

En de waarheid is dat de tactieken niet ingewikkeld zijn, ze worden alleen zelden op een samenhangende, bruikbare manier verteld.

Vandaag verdien ik goed aan deze blog omdat ik alle kennis die ik had samen heb gevoegd, natuurlijk wat geluk gehad , ik heb veel gefaald, risico’s genomen, en uiteindelijk genoeg geleerd om het te laten werken.

Ik heb in het verleden niet gefaald bij gebrek aan inspanning, ik heb gefaald omdat ik gewoon niet wist wat ik niet wist. Ik kon de puzzel niet in zijn geheel zien. Stukjes ontbraken.

Daarom heb ik deze serie gemaakt om onder de tafel te kruipen en de ontbrekende stukjes op te rapen om de puzzel voor jou compleet te maken.

In deel één van de serie leggen we het eerste concept bloot dat je moet begrijpen om jouw online invloed te vergroten.

Schaal jouw Invloed (Deel 1): De Sleutelwoord Geld Matrix

Ik begin deze 3-delige serie met trefwoord onderzoek.

Keyword onderzoek is een fundamenteel stukje van de puzzel bij het kiezen van jouw niche, en een van de meest moeilijke en krankzinnigmakende blogging oefeningen.

De meeste artikelen die vandaag de dag op Google staan zijn meer dan 5 jaar geleden geschreven, in de eerste plaats om SEO verkeer te krijgen en eenvoudig advies te geven voor een breed publiek.

Keywordonderzoek is geen uitzondering.

Bijvoorbeeld, als ik Google “zoekwoorden onderzoek”, de top-ranking artikelen zijn van de grootste namen in SEO, zoals Ahrefs en Moz.

Waar hebben ze het over?

Hier is Ahrefs:

Ahrefs heeft een aantal zeer elementaire inhoud gemaakt om te ranken op zoekmachines. Je krijgt een algemeen overzicht van zoekwoorden onderzoek geschreven voor een breed publiek van beginners.

Hoe zit het met Moz’s hooggeplaatste artikel over zoekwoord onderzoek?

Je krijgt een leuk verhaaltje over Frankie en Jo’s veganistische, glutenvrije ijssalon in Seattle.

Hé Moz, ik denk dat hun klanten op zoek zijn naar “ijs bij mij in de buurt”. En waar zijn de zuivelvrije opties?! Tijd om verder te gaan.

Deze artikelen zijn niet per definitie slecht; ze gaan gewoon niet diep genoeg om je perspectief op een zinvolle manier te veranderen. Ik wil deze basiskennis nemen en er een laag van bruikbare info bovenop leggen.

Dus zoals besproken, keyword onderzoek advies is over-gecompliceerd, breed, en vol van halve waarheden.

En halve waarheden leiden ertoe dat mensen halve maatregelen nemen.

Je hoeft alleen maar alle maatregelen te nemen op de vier dingen die ik zal toelichten over trefwoord onderzoek in deze gids:

  1. Trefwoord onderzoek is makkelijk.
  2. Er zijn slechts twee soorten artikelen om te schrijven.
  3. Er zijn slechts vier groepen van trefwoorden om op te richten.
  4. Monetiseren en zoekwoorden onderzoek zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Laten we beginnen.

Het Probleem met “Keyword Onderzoek”

We weten allemaal dat we “zoekwoorden onderzoek” moeten doen.

Het is simpel:

Iemand bedenkt iets met zijn hersenen, typt het in Google, en wanneer de resultaten verschijnen, klikken ze op iets bovenaan.

Google-zoekopdrachten zijn letterlijk een verlengstuk van het menselijk bewustzijn. We denken het, we typen het. De Google Goden weten alles.

Met zoekwoord onderzoek, wordt ons verteld om te kijken naar SEO statistieken zoals maandelijks zoekvolume, moeilijkheidsgraad van het zoekwoord, scores van concurrenten, en kosten-per-klik (CPC) om te komen tot een “zoekwoord onderzoek strategie”.

Dit betekent dat we zoekwoorden vinden binnen bepaalde drempels die goede mogelijkheden lijken om te targeten.

En met 3,8 miljoen trefwoorden waarop elke minuut wordt gezocht, staan ons heel wat mogelijkheden ter beschikking.

Dus wat wordt als goed beschouwd?

5.000 zoekopdrachten per maand? Moeilijkheids scores onder 50? CPC meer dan €5?

We weten dat we moeten zoeken naar sleutelwoorden met een hoog zoekvolume en een lage moeilijkheidsgraad.

Maar als we proberen online geld te verdienen door te ranken op trefwoorden, hoe doen we dan trefwoordonderzoek met dit onbeperkte aantal opties?

De statistieken vertellen ons maar een deel van het verhaal.

Ze helpen ons niet na te denken over WAAROM we willen scoren voor het trefwoord.

Als ondernemers, is de WAAROM meestal €€€.

Kanttekening: €€€ betekent niet alleen meer geld op je bankrekening; het bouwt ook een hefboomeffect op en wordt een middel om je online invloed en merkautoriteit sneller te laten groeien. Meer daarover in deel 2.

Ik zou bijvoorbeeld voor een heleboel sleutelwoorden kunnen scoren op basis van zoekvolume, moeilijkheidsgraad en concurrentie. Dat betekent echter niet dat ik dat zou moeten doen.

Zou de rangschikking voor “hoe aai ik een hond” echt iets opleveren?

Om echt zoekwoorden onderzoek te doen, moet je een extra laag toevoegen:

De koopintentie van het trefwoord.

Inzicht in koopintentie.

Als blogger die beslist over zijn niche, kun je schrijven over wat je maar wilt. Crossfit oefeningen, hondentraining, BBQ grillen, golfen, kamperen, financiële diensten, hoe om te gaan me je schoonmoeder, zo’n beetje alles wat je je maar kunt voorstellen.

En als je dan eindelijk hebt besloten wat je niche is, moet je ideeën voor blogberichten bedenken, misschien vijf in het begin om je blog te lanceren, dan tien, misschien wel tot 100+ blogberichten als je consequent bent.

Waar schrijf je dan in godsnaam over?

Hoe vermijd je de veelgemaakte fout van het “doen” van keyword onderzoek zonder monetarisatie in gedachten?

Zoals je weet, ben ik helemaal voor bloggen als een bedrijf en geld verdienen als prioriteit nummer één.

Om geld te verdienen, moe je op de hoogte zijn van de koopintentie.

Aka: de hoeveelheid geld die je kunt verdienen met een zoekwoord, het is de transactionele waarde.

Dit is hoe ik het samenvat:

Bloggers moeten zoekwoorden vinden met aankoopintentie en affiliate inkomstenpotentieel.

Het goede nieuws is dat ze super makkelijk te vinden zijn.

Een snelle inleiding over hoe websites geld verdienen

Als je erover nadenkt, kunnen websites maar op vier manieren geld verdienen:

  • Producten
    • Uw eigen producten verkopen
    • Voorbeelden: e-commerce merken, cursusverkoop, digitale producten
  • Affiliate marketing
    • Verkopen van andermans producten
    • Voorbeelden: affiliate links, tekstadvertenties
  • Diensten
    • Je tijd verkopen
    • Voorbeelden: consulting, coaching, werk op uurbasis
  • Advertentie-inkomsten
    • Je oogballen verkopen
    • Voorbeelden: banneradvertenties, gesponsorde berichten

Elk online bedrijf verkoopt ofwel zijn eigen product, ofwel het product van iemand anders, ofwel zijn tijd, ofwel jouw oogballen.

Dat is het.

En vergeet niet, als het gaat om zoekwoorden onderzoek, hebben we het specifiek over het krijgen van mensen van een Google-zoekopdracht naar jouw website. Niet van sociale media, niet klikken tussen pagina’s op jouw site, alleen van Google.

En met Google is het voordeel dat we de zoekintentie begrijpen, de betekenis achter de zoekopdracht. We kunnen onze blogberichten plannen rond transactionele trefwoorden waarop mensen zoeken als ze iets willen kopen.

Dat is waarom jouw belangrijkste monetarisatie focus voor trefwoord onderzoek moet zijn transactionele affiliate marketing zoekwoorden.

Hier is waarom het de beste vorm van keyword monetization is:

  • Advertentie-inkomsten zijn in feite een vangnet voor artikelen die niet op lucratievere manieren te gelde kunnen worden gemaakt.
  • Bloggers hebben in het begin geen eigen producten om te verkopen, en zelfs als ze een cursus verkopen, omvat de verkooptrechter niet de rangschikking van de verkooppagina op Google.
  • Diensten zijn meestal zoektermen met een laag volume. Nogmaals, de verkoop trechter omvat meestal niet de ranking van jouw service pagina’s op Google.

Dus als affiliate marketing de beste manier is om geld te verdienen aan je blog, waar schrijf je dan over?

De enige twee blogpost soorten die je nodig hebt

Om een succesvolle blog te starten en te runnen, heb je maar twee soorten artikelen nodig:

  • Product beoordelingen
  • Hoe te gidsen

Dat is het. Je kunt een zeer succesvolle, multi-miljoen dollar blog maken met alleen deze twee soorten berichten.

Vergeet niet, bij het uitvoeren van trefwoord onderzoek, moet je zoekwoorden vinden die inkomsten kunnen genereren. Punt, einde. Anders, je rangt voor willekeurige zoekwoorden die niet kunnen worden gemonetariseerd of slechts een kleine hoeveelheid advertentie-inkomsten te maken.

Dit is een van de grootste fouten die beginnende bloggers maken. Ze schrijven hun eerste 10 posts, maar geen enkele ervan heeft een transactiewaarde, en dan vragen ze zich af waarom ze geen geld verdienen.

Product reviews zijn transactionele zoekopdrachten die direct affiliate inkomsten genereren. How-to gidsen zijn informatieve zoekopdrachten die veel verkeer krijgen, bouwen vertrouwen, en groeien jouw e-mail lijst voor toekomstige verkoop.

Hier is waarom dit de enige twee soorten artikelen zijn die je nodig hebt (en hoe trefwoordonderzoek eenvoudig is).

Blogger Trefwoord Type 1: Product Reviews

Bloggers moeten eerst product-gerelateerde termen in hun niche te vinden. Dit zijn zoekwoorden waarbij zoekers op zoek zijn naar product reviews en meestal het woord “beste” in zich hebben.

Hun zoekintentie is transactioneel.

Bijvoorbeeld, als je “beste creditkaart” googelt, kijk dan wa je ziet:

Alle top ranking sites zijn aangesloten, Nerd Wallet, Bankrate, CreditCards.com, USNews, en WalletHub. Er is geen Visa, Capital One, Chase, of andere bankinstelling.

Het wordt gedomineerd door affiliates.

En deze affiliates verdienen geld elke keer dat iemand zich aanmeldt voor een credit card via een van hun affiliate links.

Laten we eens kijken naar een andere zoekopdracht voor “beste loopschoenen”:

We zien Runner’s World, Fleet Feet, en Running Shoes Guru. Nike, Adidas, Brooks of andere hardloopmerken worden niet genoemd.

Laten we er nog een doen. Wat dacht je van een zakelijke term als “webinar software”:

Nogmaals, we zien bloggers domineren. Growth Marketing Pro, G2 (een populaire review site), GoToMeeting (het eerste echte merk), en dan Capterra, nog een review blog.

Waarom is dat?

Internetgebruikers die naar productcategorieën zoeken, zijn op zoek naar betrouwbare beoordelingen door derden. Voor deze zoekopdrachten zijn ze er niet klaar voor om direct naar de productpagina van een merk te worden gebracht, ze willen eerst diepgaande informatie van een blog.

Als ze bijvoorbeeld direct naar een productpagina willen gaan, zullen ze naar het exacte product zoeken, d.w.z. “Brooks Adrenaline GTS 20”, omdat ze al onderzoek hebben gedaan en weten wat het product is (en er waarschijnlijk voor het eerst over hebben gelezen op een blog).

Bonus Tip: Het doel na verloop van tijd is om te rangschikken voor het trefwoord met het woord “beste” erin, dan uiteindelijk rangschikken voor het trefwoord zelf zonder “beste”.

Bijvoorbeeld, in het geval van “beste loopschoenen”, staat Runner’s World op nummer 1. Echter, ze staan ook op nummer 1 voor “hardloopschoenen” zelf, wat een hoger zoekvolume heeft. Probeer eens te zoeken naar producten zonder “beste”, zoals creditcards, webinar software, herenlaarzen, etc. Hier zie je meer echte e-commerce merken op pagina 1, maar er zijn nog steeds een heleboel affiliates die vaak concurreren.

Begin met “beste”, zorg voor links naar je inhoud, en je kunt uiteindelijk voor de hoofdterm zelf ranken zonder “best”.

Zoek producten die worden verkocht in jouw niche waar je voor kunt ranken (en verkopen). Dan kun je de merken zelf overtreffen en een deel van hun winst krijgen.

Bijvoorbeeld, zelfs als Nike op pagina 1 staat voor “hardloopschoenen”, kunnen ze niet alle 10 zoekresultaten op Google innemen. Ze moeten samenwerken met andere websites om hun boodschap te verspreiden. Dat is waar affiliate relaties om de hoek komen kijken.

Het is mijn favoriete vorm van blog geld verdienen. Het is de ultieme manier om je persoonlijke merk te gebruiken.

Hoe vind je product beoordeling zoekwoorden:

De beste methode om keyword inkomsten potentieel te vinden is door gebruik te maken van de Ahrefs Keyword Explorer Tool. Dit is de tool die ik gebruik om nieuwe trefwoord ideeën te vinden.

Bijvoorbeeld, laten we zeggen jouw niche is golf.

Ga naar de Ahrefs Keyword Explorer en typ in “beste golf.”

Nu heeft “beste golf” op zichzelf niet veel zin en heeft slechts 150 maandelijkse zoekopdrachten.

Echter, wanneer je klikt op de “Het hebben van dezelfde termen” knop aan de linkerkant, zie je alle trefwoord variaties die “beste golf” bevatten, dit is waar je jouw transactionele product zoekwoorden vindt.

In deze lijst krijg je kolommen voor het trefwoord, trefwoord moeilijkheid, maandelijks zoekvolume, geschatte maandelijkse kliks, CPC, en meer.

Van deze ene zoekopdracht, kijk naar alle gemakkelijke potentiële recensie berichten die we net vonden:

  • Beste golfballen
  • Beste golfschoenen
  • Beste golfafstandsmeter
  • Beste golf grepen
  • Beste golfijzers
  • Beste golftassen
  • Beste hybride golfclubs
  • Beste golfclubs voor beginners
  • Beste golf GPS
  • beste golfsimulator
  • Beste golf GPS horloge

Deze hebben allemaal een goed zoekvolume en weinig concurrentie. Uit een snelle zoekopdracht met Ahrefs, hebben we net 11 nieuwe product review blog post ideeën.

Trefwoord onderzoek is eenvoudig. Je hoeft alleen maar te weten waar je naar moet zoeken.

Hoe vind je het affiliate inkomstenpotentieel van een trefwoord?

Ga op je gevoel af.

Eerlijk gezegd, is dit wat ik doe als het gaat om affiliate marketing. Er zijn een heleboel factoren te overwegen bij het promoten van een merk en het rangschikken van producten.

Alle volgende factoren bepalen hoeveel geld je kunt verdienen met het promoten van een affiliate product:

  • De prijs van het product: Hogere prijzen leveren je meer commissies op, maar een te hoge prijs kan de conversie verlagen.
  • De reputatie van het merk: Bekende merken converteren zoveel beter dan onbekende merken.
  • De checkout- en aankoopervaring van het bedrijf: Als dit een SaaS-bedrijf is dat alleen betaalt op betaalde lidmaatschappen, heeft de proefervaring een HUGE impact op conversiepercentages en hoeveel je verdient.
  • Commissietarieven: jouw deel, dat een eenmalige betaling of een periodieke betaling kan zijn.
  • Duur van het cookie: Hoe lang je krediet krijgt voor de verkoop nadat iemand op je affiliate link klikt. Dit is meestal 30, 60, of 90 dagen.

Het is allemaal veel om rekening mee te houden. En als nieuwe blogger is het bijna onmogelijk om te weten welke post beter zal presteren dan een andere.

Dat is waarom als je een blog begint en je vindt een aantal product review zoekwoorden, ga er gewoon voor.

Ga na alle 11 van deze zoekwoorden hierboven en niet te veel plannen. Probeer gewoon elke product review te raken en een paar van hen zullen blijven hangen.

Bonus Tip:

Ik probeer me te houden aan producten die voor een redelijke prijs verkopen (tussen €50 en €150), die een sterke merkbekendheid hebben, en sterke commissiepercentages bieden. je kunt sommige gemiddelde commissiepercentages per industrie zien in mijn gids over de bestbetalende affiliateprogramma’s.

Bonus Tip #2:

Je kunt ook het zoekwoord googlen, ga naar de site van een concurrent en klik op hun affiliate links. De #1 aanbeveling op een artikel van een concurrent is meestal degene die het meeste geld verdient, en je kunt op die link klikken en de prijs zien van het product dat zij aanbevelen.

Waarom je zich zou moeten concentreren op product review zoekwoorden:

Deze transactionele termen zullen het grootste deel van jouw affiliate marketing inkomsten.

Denk er eens zo over.

Laten we zeggen da je een bericht publiceert: “13 beste golftassen van 2022 (gerangschikt en beoordeeld)”.

In dat bericht, rangschik je 13 verschillende golftassen met volledige reviews, voors, tegens, en kenmerken van elk.

Telkens wanneer je het merk vermeldt, gebruik dan een affiliate link en stuur lezers naar hun productpagina.

Dit kan een Amazon Associates affiliate link zijn als het product op Amazon staat. Of het kan een unieke link zijn die je krijgt door je in te schrijven voor het affiliate programma zelf.

Als je in mijn lijsten van Beste Software kijkt dan zul j merken dat de meeste van de genoemde merken affiliate links bevatten:

  • In de rubriek.
  • Binnen de inhoud.
  • In een call-to-action knop.

Met deze lijst berichten, moet je ten minste drie affiliate links per product / bedrijf toevoegen. En voeg affiliate links toe voor zoveel mogelijk van de producten als je kunt, alle 13 indien mogelijk.

Geld verdienen met een blog is een spel van getallen. Hoe meer verkeer je naar je berichten krijgt en hoe meer mensen er op je affiliate links klikken, hoe meer je verdient.

Laten we bijvoorbeeld eens snel rekenen hoeveel geld jouw artikel over de “beste golftassen” per maand kan opbrengen:

  • Uw bericht over golftassen krijgt 2.500 bezoeken per maand.
  • Van die 2.500, klikt 50% op een van jouw affiliate links.
  • Van de 1250 mensen die op een partnerlink hebben geklikt, heeft 2% een aankoop gedaan.
  • Die 25 kopers hebben een gemiddelde orderwaarde (AOV) van €200.
  • In totaal genereer je €5.000 aan verkopen, en krijg je 10% affiliate commissie van €500.

€500 per maand in passief is helemaal niet slecht voor slechts een blog post over golftassen.

Dit is waarom affiliate marketing geweldig is:

Als je deze pagina zou monetariseren met advertenties (en niet met affiliate links), zou je blij zijn als je €10 CPM (cost per 1,000 impressions) of €25 per maand zou krijgen. €500 vergeleken met €25 is een 20x hogere opbrengst van affiliate marketing.

Affiliate marketing heeft een veel hogere ROI dan advertentienetwerken.

Het richt jouw trefwoordonderzoek op transactionele trefwoorden die ertoe doen.

Daarom is het van cruciaal belang da je bij het kiezen van jouw niche en het bedenken van ideeën voor inhoud, schrijft over dingen die mensen daadwerkelijk kopen.

Ik kan dit niet genoeg benadrukken.

Wanneer je zoekwoorden onderzoekt, kijk dan niet alleen naar vanity metrics. Zoek trefwoorden met aankoopintentie en affiliate inkomstenpotentieel.

Doe niet alleen “zoekwoord onderzoek”, begin met het vinden van monetizable zoekwoorden op basis van “beste” product review zoekwoorden.

Blogger Keyword Type 2: How-To Gidsen

Een blog kan niet leven van productrecensies alleen. Zeker, er zijn veel product review sites, maar ze missen persoonlijkheid. Mensen willen niet alleen over producten lezen, ze willen informatie.

Om van je blog een echt merk met enthousiaste fans te maken, moe je een leraar zijn en een publiek creëren rond de problemen die jij hen helpt op te lossen.

Hoe los je hun problemen op?

Met informatieve “how-to” gidsen.

Bijvoorbeeld, laten we eens kijken naar een zoekopdracht voor “hoe een blog te beginnen”:

Dit zijn allemaal affiliate bloggers die mensen leren hoe ze een blog moeten beginnen.

En er zijn heel wat stappen betrokken bij het blog lanceringsproces. Er is planning, niche selectie, het aanmelden voor web hosting, het kiezen van een WordPress thema, het schrijven van inhoud, en een heleboel andere taken die beginners moeten leren.

Hoe worden deze how-to posts te gelde gemaakt?

Ongeveer op dezelfde manier als de productbesprekingen.

Deze bloggers bijna 100% uitsluitend aanraden web hosting bedrijven zoals Cloud86 te gebruiken en lezers verleiden om hun affiliate links te klikken.

  • Wil je een blog beginnen? Nou, je hebt webhosting nodig. Hier is mijn Cloud86 affiliate link.
  • Wil je je blog plannen? Niet nodig, meld je gewoon aan bij Cloud86 en zoek het later uit.
  • Heb je al een blog? Waarom niet nog een beginnen, klik op mijn Cloud86 link.
  • Wil je geen blog beginnen? Wee je niet eens wat een blog is? Klik dan op mijn Cloud86 link en koop het toch! Ik heb een speciale kortingscode die beter is dan degene die je van andere krijgt..

Ook ik heb een post over hoe je een blog start. Daar probeer ik om het op zeer tactische manier en met veel meer op planning en niche selectie te gooien en te behandelen voordat ik mensen verwijs naar Cloud86.

Uiteindelijk zijn how-to gidsen een van de belangrijkste manieren waarop je als blogger de problemen van je publiek oplost.

En de sleutel is da je hun probleem wilt oplossen met informatie, en een product als de oplossing.

Je leert jouw lezers hoe ze iets moeten doen door jouw eigen cursus te verkopen of door de producten van iemand anders te verkopen via affiliate marketing.

Laten we teruggaan naar het golf voorbeeld.

Om onderzoek te doen naar how-to onderwerpen om te schrijven voor je publiek, gebruik je dezelfde strategie als eerder met de Ahrefs Keyword Explorer. Behalve deze keer, in plaats van het typen van “beste golf”, type “hoe te golfen”.

Hoe te golfen” is een beetje breed op zijn eigen, maar nogmaals, klik op de “Het hebben van dezelfde termen” link om alle trefwoord variaties die “Hoe te golfen” bevatten te zien.

Opnieuw zien we een overvloed aan geweldige ideeën voor golf how-to gidsen:

  • Hoe een golfclub te slaan
  • Hoe een golfclub vast te houden
  • hoe een golfbal te slaan
  • Hoe sla je een golfbal?
  • Hoe chip je een golfbal?
  • Hoe ze je backspin op een golfbal

Er zijn nog zes goede blog post ideeën voor onze denkbeeldige golf blog.

Waarom je zich zou moeten concentreren op “how-to” zoekwoorden:

How-to artikelen bouwen twee zeer belangrijke dingen op, verkeer en vertrouwen.

Ten eerste zoeken veel mensen naar handleidingen en hoe je dingen online kunt doen. Als je kijkt naar de zoekvolume cijfers met SEO tools, “how-to” berichten krijgen veel zoekopdrachten en kan aanzienlijk verhogen van jouw blog het verkeer.

Ten tweede bouwen ze vertrouwen op omdat je volledig gratis informatie geeft die je expertise toont en je lezers helpt.

Een Google-zoeker kan jouw blog vinden na een zoekopdracht “hoe swing ik een golfclub”, dan kunnen ze jouw productbesprekingen lezen en op een affiliate link klikken, of ze kunnen lid worden van jouw e-maillijst en een cursus kopen.

Review posts en how-to guides gaan hand in hand en zijn de twee belangrijkste categorieën voor bloggers.

Voorbeelden van deze posttypes in actie

Kijk maar eens naar hoe sommige van de populairste blogs zijn gestructureerd.

Nomadic Matt leer je hoe je de wereld rond kunt reizen met een budget, maar misschien heb je ook een reisverzekering, reis creditcards, een van zijn reisgidsen, of andere producten nodig.

Ja, NerdWallet biedt een heleboel nuttige how-to gidsen over beleggen en sparen voor het pensioen, maar ze verdienen het grootste deel van hun geld met credit card en lening productlijsten.

En nog even terug naar ons golfvoorbeeld: je zult zien dat One Stroke Golf de ranglijst bekleedt voor “hoe sla ik een golfclub”, maar hun menu leidt lezers naar materiaal- en productbesprekingen:

Alle drie deze voorbeelden bieden informatieve how-to gidsen om hun publiek te helpen hun problemen op te lossen en transactionele productbesprekingen waarin de producten worden getoond die zij nodig hebben.

Het is zo simpel.

  1. Je geeft informatie om een publiek te helpen een probleem op te lossen.

2. Wanneer je hen leert hoe zij hun probleem kunnen oplossen, bied je een transactieproduct aan als oplossing.

Trefwoord onderzoek zou geen mysterie moeten zijn; het is gemakkelijk. Zoek gewoon de product reviews en how-to zoekwoorden in jouw branche en begin met schrijven.

Uiteindelijk, negeer berichten die je alleen vertellen om “zoekwoord onderzoek uit te voeren” en in plaats daarvan manieren vinden om ROI te genereren uit de zoekwoorden waarop je zich richt. Ga voor de “beste” en “how-to” sleutelwoorden.

De Trefwoord Onderzoek Matrix

Nu we weten dat er twee hoofdtypen blogberichten zijn om te schrijven (productreviews en how-to’s), gaan we een stapje verder.

Binnen dit paradigma zullen alle blog posts ook in een van de vier emmers vallen, gebaseerd op het zoekvolume van het trefwoord en de mate van intentie:

  • Merk bouwers
  • Gouden tickets
  • Ruwe diamanten
  • Uniek jij

Ik noem dit de Keyword Research Matrix.

Het volgt eenvoudige wiskunde: Voor elk trefwoord geldt: hoe hoger het zoekvolume en hoe hoger de zoekintentie (transactiewaarde), hoe meer geld je kunt verdienen.

Zoekintentie is het belangrijkste doel dat een gebruiker heeft wanneer hij een zoekopdracht uitvoert. Zoals we eerder hebben besproken, kan een zoekopdracht informatief zijn (hoe swing je een golfclub) of transactioneel (beste putters voor beginners).

Hier zijn de vier belangrijkste emmers waar jouw zoekwoorden in moeten vallen:

1. Gouden kaartjes (hoog volume, hoge intentie)

Kenmerken: Hoog maandelijks zoekvolume (meer dan 5.000), hoge CPC (meer dan €5), hoge concurrentie, hoog potentieel voor affiliate inkomsten.

De combinatie van hoog volume en hoge zoekintentie maakt deze zoekwoorden uiterst waardevol.

Met andere woorden, veel mensen zijn op zoek naar iets en zij hebben een product nodig om hen te helpen.

Dit zijn de sleutelwoorden die alle bloggers begeren. Ze kunnen zeer concurrerend zijn, maar ze moeten een deel van je strategie zijn als je een serieuze blogger bent.

  • In de financiële wereld zijn enkele voorbeelden de beste creditcards of de beste zakelijke leningen.
  • In marketing zou het kunnen zijn hoe je een blog begint of hoe je een website maakt.
  • In tech, de gouden ticket zoekwoorden zijn termen als beste web hosting of beste website bouwer.
  • Andere bevatten trefwoorden zoals beste VPN’s, beste wachtwoordmanagers, of beste antivirussoftware.

Primair doel: Affiliate inkomsten.

2. Merkbouwers (hoog volume, lage intentie)

Kenmerken: Hoog maandelijks zoekvolume (meer dan 5.000), lage CPC (onder €5), gemiddelde concurrentie, lage affiliate inkomsten potentieel.

Het tweede type zoekwoorden zijn merkbouwers. Dit is de categorie waar de meeste van jouw how-to gidsen in zullen vallen. Deze zoekwoorden worden vaak gezocht, maar bieden geen directe en gemakkelijke weg naar affiliate inkomsten.

Bijvoorbeeld, een van deze zoekwoorden is “hoe online geld te verdienen”.

Het volume is 296.000 maandelijkse zoekopdrachten, een zeer hoog aantal. Echter, de CPC is slechts € 2. Het is een lagere waarde omdat het zoekwoord breed is en moeilijk om geld te verdienen met een directe aanbieding.

De zoekintentie is moeilijk te begrijpen. Mensen willen op allerlei manieren online geld verdienen, door online enquêtes in te vullen, een e-commercebedrijf te beginnen, kortingsbonnen uit te knippen, te investeren, het is niet duidelijk.

Aangezien “hoe online geld te verdienen” niet direct te gelde kan worden gemaakt met een duidelijk product, verhogen brand builder zoekwoorden je verkeer, positioneren je als een expert in je niche, genereren e-mail aanmeldingen, en trechteren lezers naar je andere hoogwaardige blog posts.

Primaire doelen: Verkeer, e-mail lijst, cursus verkoop.

3. Diamonds in the Rough (laag volume, hoge intentie)

Kenmerken: Laag maandelijks zoekvolume (minder dan 5.000), hoge CPC (meer dan €5), gemiddelde tot hoge concurrentie, gemiddelde tot hoge affiliate inkomsten potentieel.

Ruwe diamanten zijn waardevolle zoekwoorden waar niet zo vaak naar gezocht wordt. Ze kunnen zeer competitief zijn met super hoge CPC’s.

Kijk bijvoorbeeld eens naar het trefwoord “marketing automation software”:

Op dit trefwoord wordt wereldwijd 4.000 keer per maand gezocht, een matig aantal. De opvallendste metriek hier is de krankzinnig hoge CPC van €50.

Dat betekent dat merken die bieden op PPC advertenties voor de term ongeveer €50 betalen voor een enkele klik. Dat is een waardevol zoekwoord om voor te rangschikken. En ik durf te wedden dat er een aantal affiliate programma’s zijn die hier prima in passen

Primair doel: Affiliate inkomsten.

4. Unieke eigen content (Geen Trefwoord Onderzoek Nodig)

Soms moet je zoekwoorden onderzoek uit het raam gooien.

Je bent uniek en niemand anders kan dat van je afnemen. Je moe je unieke stem, levenservaring en expertise laten zien om je publiek te helpen op de grootste manier die je nu kunt. Leef je uit. Wees creatief.

Meestal heeft dat niets te maken met zoekwoordenonderzoek. Schrijf gewoon een post om te helpen, om je leven te delen, om plezier te hebben, en om de meeste waarde te bieden aan je lezers.

*Dit bericht da je nu leest is een voorbeeld.

Deze artikelen zullen niet veel (of geen) verkeer rechtstreeks van Google krijgen. Je plaatst ze echter prominent op je inhoudsilo’s en categoriepagina’s, zodat nieuwe lezers ze vinden, lezen en enthousiaste fans worden.

Primaire doelen: trouwe fans, e-mail subscribers

Om het samen te vatten, net zoals er twee soorten blog posts te schrijven zijn, zal elk van jouw zoekwoorden in een van de vier emmers vallen.

Hoe werkt dit alles in de praktijk?

Schrijf jouw eerste 4 blogberichten

Als je net een blog begint, schrijf dan een bericht in elk van deze categorieën.

Stel, je bent amateurfotograaf en je wilt een blog over fotografie beginnen om wat bij te verdienen.

Hier zie je hoe je eerste vier blog posts eruit zouden kunnen zien (met de doel zoekwoorden vetgedrukt):

  • 13 Beste DSLR-camera’s van 2021 (gerangschikt en beoordeeld)
    • Type: Productbeoordeling
    • soort: Golden Ticket
    • Opmerkingen: Dit is een zoekwoord met een hoog volume dat veel affiliate verkopen kan opleveren.
  • Macro Fotografie: Ultieme Gids voor Beginners
    • Type: How-to
    • Soort: Merk Bouwer
    • Opmerkingen: Deze term krijgt veel zoekverkeer maar is niet direct te gelde te maken. Het kan je positioneren als een expert, jouw e-mail lijst opbouwen, en helpen bij de verkoop van een toekomstige cursus. (Er kunnen ook een paar affiliate producten te promoten zijn).
  • Beste PhotoShop-alternatieven van 2021 (vergeleken)
    • Type: Productbeoordeling
    • Soort: Diamond in the Rough
    • Opmerkingen: Dit is een termijn met een lager volume, maar kan sterke affiliate inkomsten opleveren.
  • Hoe ik de sterren fotografeerde met mijn iPhone
    • Type: How-to
    • Soort: Uniek jij
    • Opmerkingen: Dit heeft niets te maken met zoekwoordenonderzoek en draait allemaal om het vertellen van je unieke verhaal en het creëren van trouwe fans.

Het schrijven van een paar product reviews, how-to gidsen, en een creatieve post voor de lol is een goede oefening en de perfecte manier om jouw blogging reis te beginnen.

Geavanceerd Trefwoord Onderzoek: Verklaren Trefwoord Moeilijkheid

We hebben tot nu toe veel besproken.

We hebben trefwoord onderzoek voor bloggers teruggebracht tot twee artikel types en vier trefwoord categorieën. En we hebben ontdekt hoe belangrijk het is om transactionele en informatieve trefwoorden te vinden op basis van aankoopintentie.

Laten we dit artikel eindigen met het ontrafelen van de moeilijkheidsgraad van trefwoorden, zodat je beter kunt begrijpen waar je eigenlijk voor kunt scoren.

Bij het uitvoeren van zoekwoord onderzoek, de standaard metriek mensen kijken naar is keyword difficulty (KD).

SEO-tools zoals Ahrefs, SEMrush en Moz noemen dit allemaal net iets anders, maar het idee is hetzelfde. Het is een getal van 0 tot 100 gebaseerd op hoe moeilijk het is om te rangschikken voor een bepaald zoekwoord, 0 is de makkelijkste en 100 is de moeilijkste.

Hier is waarom ik denk dat het niet een zeer goede metriek is:

  • Soms zijn zoekwoorden met een lage moeilijkheidsgraad erg moeilijk om voor te scoren.
  • Anderzijds zijn sommige sleutelwoorden met een hoge moeilijkheidsscore gemakkelijker te vinden.

Uiteindelijk moet jouw zoekwoordenonderzoek dieper gaan dan het vertrouwen op een enkel getal.

Dit is wat je echt moet doen:

Wie staat er op pagina één?

Dit is ook vrij eenvoudig.

Om de concurrentie voor een bepaald trefwoord te meten, kijk naar de Domain Rating (DR) en URL Rating (UR) van de top 10 ranking pagina’s.

Dit zijn Ahrefs metrieken gedefinieerd als:

  • Domain Rating (DR) is een getal op een schaal van 0 tot 100 gebaseerd op het backlink profiel (en ranking potentieel) voor een bepaalde site. Sites zoals Google en Facebook zijn 99/100. Gloednieuwe blogs zijn 0.
  • URL Rating (UR) is hetzelfde idee als DR, maar het beoordeelt de individuele blog post (URL), niet het hele domein.

De eerste is Domain Rating (DR).

Een 93 DR site zoals Forbes heeft een hogere kans om snel ergens voor te ranken dan mijn blog met een huidige DR van 78. Het is duidelijk waarom, het heeft meer links en autoriteit dan mijn blog.

Wanneer je een nieuwe blogger bent, is je DR nul. Je kun je DR verhogen naar 30-50 binnen 3-6 maanden als je je inspant en backlinks van hoge kwaliteit krijgen van gastblogs en andere link building inspanningen.

Maar DR is niet alles.

Als jouw DR lager is dan die van een concurrent, kun je hen nog steeds overtreffen met betere inhoud.

Nieuwe bloggers moeten zich altijd richten op het opbouwen van DR, omdat het helpt alle inhoud te rangschikken na verloop van tijd.

De tweede is URL-rating (UR).

Echter, de beste metric voor trefwoord onderzoek is de URL Rating (UR).

Wanneer je een nieuw blogbericht publiceert, begint de nieuwe UR van jouw artikel gewoonlijk bij 10. Door na verloop van tijd meer links van hoge kwaliteit naar de individuele post te krijgen, stijgt de UR.

Terwijl 80 en 90 als extreem hoge DR’s worden beschouwd, worden 30 en 40 als hoge UR’s beschouwd.

Om te zien of je kunt ranken voor een trefwoord, kijk naar de moeilijkheidsscore, maar ook de DR en UR van de top 10 resultaten.

Hier is hoe je hier dieper op kunt ingaan.

Lage moeilijkheidsscore, maar moeilijk te klasseren

Laten we zeggen da je een blog over buiten koken hebt. Je schrijft over hoe je vlees moet roken, verkoopt handige BBQ-gidsen en beveelt grillproducten en -accessoires aan.

Je onderzoekt het trefwoord “grill accessoires” in de Ahrefs Keyword Explorer:

Het ziet eruit als een goed sleutelwoord vanuit een metriek standpunt:

  • Er is een hoog zoekvolume met 7.6k globale maandelijkse zoekopdrachten.
  • De moeilijkheidsgraad van de trefwoorden is laag (13).

Het lijkt me een makkelijke manier om verkeer te krijgen, toch?

Niet zo snel.

Wanneer je dieper graaft, naar beneden scrollt, en de top 10 sites bekijkt, ziet het er competitiever uit:

De top 10 ranking sites hebben Domain Ratings (DRs) van 61, 95, 90, 67, 79, 91, 88, 83, en 62. Ook al geeft Ahrefs je een laag moeilijkheidscijfer, je zou moeten concurreren met Amazon, Home Depot, Weber, NBC News, Good Housekeeping en Taste of Home.

Er is geen enkele lage DR site die in de top 10 staat.

Ga naar pagina 2 en het nieuws wordt niet veel beter, je moet Lowes, Overstock.com, NY Mag, Walmart, Crate and Barrel, en Target overtreffen.

Hoewel je waarschijnlijk op pagina 1 zou kunnen komen met een DR in de 50 met inhoud van zeer hoge kwaliteit, is het zoekwoord veel meer concurrerend dan de keyword moeilijkheidsscore van 13 je doet geloven.

Hoge Moeilijkheids Score, Maar Gemakkelijker om voor te Rangschikken

Aan de andere kant, hoe zit het met een zoekwoord dat een hoge moeilijkheidsgraad heeft, maar misschien makkelijker te vinden is?

Laten we eens kijken naar het trefwoord “hoe geld te verdienen met bloggen”:

Deze heeft een globaal maandelijks zoekvolume van 11k en lijkt moeilijker te rangschikken met een keyword difficulty score van 68.

Het bekijken van het SERP-overzicht vertelt echter een beetje een ander verhaal.

De Domain Ratings (DRs) voor de top 10 sites zijn 78, 77, 89, 58, 64, 70, 88, 41, en 86. Dus deze keer zijn er twee lagere DR sites (41 en 58) die nog steeds op pagina 1 staan.

Dus vanuit een domein waardering en concurrentie perspectief, “hoe geld te verdienen met bloggen” met een zoekwoord moeilijkheid van 68 lijkt het makkelijker te zijn om te scoren dan “grill accessoires” met een zoekwoord moeilijkheid van 13.

Hoewel het niet helemaal zo eenvoudig is en URL Rating een rol speelt om deze individuele posts te rangschikken, is één ding duidelijk.

Je moet “zoekwoord moeilijkheid” met een korreltje zout nemen en kijken naar de werkelijke concurrentie.

Als je een gloednieuwe blogger bent, kijk dan naar de volgende punten om jezelf de beste kans te geven om te scoren:

  • Ten minste één < 50 DR site in de top 10 resultaten.
  • Ten minste één < 20 UR-pagina in de top 10 resultaten.

Simpel gezegd, je moet weten wie er op pagina één staat.

Samenvatting

Deel één behandelde zoekwoorden onderzoek en niche planning voor bloggers, wat beschreef dat:

  1. Trefwoord onderzoek is makkelijk.
  2. Er zijn slechts twee soorten artikelen om te schrijven.
  3. Er zijn slechts vier trefwoordgroepen om op te richten.
  4. Blog monetarisatie en trefwoord onderzoek zijn onafscheidelijk.
  5. Je moet weten wie er op pagina één staat.

Om het samen te vatten, je moet stoppen met het doen van “keyword research”. In plaats daarvan, vind “best” en “how-to” transactionele zoekwoorden die een probleem oplossen voor jouw publiek.

Author :

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

You Might Also Like

Over Eddy

Hoi, ik ben Eddy. Een enthousiast ondernemer, maar helaas eentje met z’n beperkingen. Benieuwd naar mijn hele verhaal?

Follow Me

De Beste Software

-Voor jou, persoonlijk getest-

Popular Articles

No Posts Found!

Hoe begin je met...?

-Mijn gidsen begeleiden je stap voor stap-

Categories

Edit Template

© 2022 Created with Royal Elementor Addons