Hoe begin je met geld verdienen met bloggen in 2022

Als je wilt leren hoe je geld kunt verdienen met bloggen, moet je het standaardadvies dat je tot nu toe hebt gelezen lekker vergeten.

De zogenoemde expert bloggers hebben de neiging om je algemene adviezen te geven over het schrijven over je passies, consequent te blijven, het vormen van goede schrijfgewoonten, en het creëren van veel inhoud.

Als je hun volgt zul je over een paar jaar eindelijk genoeg websiteverkeer hebben om je blog te gelde te maken met affiliate programma’s, Google AdSense, online cursussen, podcasting, of de verkoop van digitale producten.

De harde waarheid is: je hoeft er geen jaren over te doen. Hun blogadvies is gewoon verouderd en achterhaald.

Om zo snel mogelijk een significant hoeveelheid geld te verdienen met jouw blog, moet je denken als een CEO en jouw blog behandelen als een bedrijf, niet als een hobby of passie.

Ik begon dit blog met behulp van tactieken en technieken die men in de startup wereld gebruikt. Hiermee heb ik mijn blog in korte tijd kunnen laten groeien.

Ik hoop dat dit blogartikel je nieuwe ideeën geeft en jouw tactiek voor de toekomst daarna bijstelt.

Laten we beginnen.

Hoe geld te verdienen met bloggen.

Laten we nu je nieuwe blog opschalen als een startup en echt geld verdienen met bloggen.

Kies de niche van jouw blog op basis van marktfactoren, niet op basis van jouw passies.

Er is een reden waarom 95% van de bloggers falen en het is niet om de reden die jij denkt.

Iedereen zegt dat de reden dat bloggers falen is omdat ze niet “gepassioneerd genoeg” zijn.

Google “why bloggers fail,” en je krijgt hetzelfde antwoord van het #1 resultaat: bloggers falen omdat ze niet gepassioneerd genoeg zijn.

Ik vind dit gewoon niet waar. Je hoeft iets niet leuk te vinden om er van te houden.

De echte reden waarom bloggers falen is dezelfde reden waarom elk bedrijf faalt: het is niet winstgevend.

Neem bijvoorbeeld mijn passies.

Ik ben gepassioneerd door veel dingen – reizen, muziek, sport, persoonlijke ontwikkeling, pizza eten, football manager spelen, lego bouwen, natuur bekijken en ga zo maar door.

Als ik echter een eindeloze hoeveelheid blogberichten zou schrijven over een van deze onderwerpen zonder geld te verdienen, zou ik 100% zeker moe van worden, mee stoppen of een burn-out krijgen. Ik zou gewoon niet meer gemotiveerd raken.

Bovendien beweren sommige bloggers: “Ik doe het niet voor het geld” of: “Het is maar een hobby.” En dat is natuurlijk onzin.

Hobbybloggers zijn gewoon nieuwe bloggers die nog niet weten hoe ze geld moeten verdienen. In elk creatief digitaal veld – of het nu gaat om design, webontwikkeling, fotografie, copywriting, of videobewerking – zijn er beginners en experts.

En aangezien de meeste bloggers als beginner beginnen met het schrijven over een passie en de rest later proberen uit te zoeken, zijn ze gedoemd te mislukken. Want ze komen namelijk niet in het volgende stadium of level terecht.

Bovendien is het blogadvies verouderd. Alleen geschreven om in Google te scoren, en wordt een algemene aanpak aangemoedigd om een zo breed mogelijk publiek aan te spreken. Leuk voor de clicks, maar eigenlijk heb je er helemaal niets aan.

Bloggers falen niet door een gebrek aan passie (die hebben ze in overvloed).

Bloggers falen omdat ze niet de overgang kunnen maken van blogger naar bedrijfseigenaar. En daar gaat het dus fout.

Dus kiezen ze een niet-lucratieve niche die zich richt op een publiek met weinig waarde. Nieuwe bloggers vergeten hun netwerk en connecties in te zetten voor hun strategisch voordeel. En ze hebben niet genoeg marktvraag om het verkeer op te schalen.

Ik wil dat je slaagt. Dus wil ik je helpen middels dit artikel.

Voordat je jouw blog lanceert, is het cruciaal om jouw niche niet op basis van passies te kiezen, maar op basis van drie zakelijke factoren: het budgetpotentieel van jouw publiek, professionele invloed en de marktvraag.

1. Publiek Budget Potentieel.

Om een waardevol product op je blog aan te bieden, moet je een pijnpunt voor je publiek oplossen. Dat ligt voor de hand.

Als blogger moet je de uitdagingen van je publiek goed begrijpen, zodat je de meest gevraagde oplossing kunt bieden. Dat is stap 1.

Begin met te kijken naar niches waar je zelf deel uitmaakt van het doelpubliek. Op die manier komt jouw expertise sneller naar voren.

Maar denk niet dat je nadat je zover bent gekomen, een algemene lijst van 100 niches moet openen en het op die manier beperken. Reizen, tekenen, jazz muziek? Ik wens je heel veel succes, maar vooral sterkte!

Wat is de belangrijkste factor bij het kiezen van de niche van je blog?

Hoeveel jouw publiek bereid is te besteden.

Zo simpel is het.

Ik zal het duidelijker schetsen. 

Dus in dit voorbeeld zeggen we dat je van plan bent om een blog te beginnen in de woninginrichting niche.

Je blogonderwerpen kunnen verschillende lezers aantrekken. Bezoekers kunnen professionele interieurontwerpers zijn, studenten design aan de universiteit, en zelfs huismoeders die de nieuwste woontrends en inspiratie willen lezen.

Om deze niche te gelde te maken, zou je een nieuwe blog kunnen maken en je lezers in de salesfunnel kunnen brengen:

  • Ten eerste, creëer je inhoud om een publiek aan te trekken
  • Dan maakje een woondesign “freebie” om e-mail opt-ins te krijgen
  • Vervolgens zou je affiliate marketing kunnen gebruiken om woondecoratie merken te promoten
  • Tenslotte zou je jouw email abonnees een €300 online cursus aanbieden (met een geld-terug garantie) over 10 Expert Interieur Tips voor het Perfecte Huis

Er is niets mis met deze aanpak. Dit is wat de meeste bloggers doen, en het kan wat passief inkomen opleveren na een paar jaar.

Maar is het een lucratief publiek? Huismoeders, studenten, en een paar professionals met een gemiddeld salaris?

Hier is het geheim.

Door slechts één woord in jouw niche te veranderen, kunt je het inkomstenpotentieel van jouw blog met 200x verhogen.

Het enige wat je doet is “huis design” veranderen in “retail design”.

Waarom? Eigenlijk heel simpel:

Door een B2B component toe te voegen, heb je je publiek verschoven van particulieren naar bedrijven en heb je het inkomstenpotentieel van je blog met 200x vergroot.

Denk er eens zo over. Als je verkoopt aan grote bedrijven in plaats van particulieren, verdient je meer geld om twee redenen. De eerste is dat ze meer geld beschikbaar hebben. Ten tweede, het komt niet uit hun eigen zak.

Het mooie van deze aanpak is dat de lancering van jouw blog, de inhoudsstrategie en de verkooptrechter bijna hetzelfde zijn voor zowel de B2C-niche “huisdesign” als de B2B-niche “retaildesign”.

Hier is het goede deel: terwijl de B2C “home design” te gelde maken stopte bij een cursus van €300, houdt de B2B “retail design” niche daar niet op.

Nadat je jouw professionele merk heeft opgebouwd, wordt je bekend als een B2B design expert. Deze invloed maakt het mogelijk jouw prijs te laten springen van een €20 affiliate commissie of een €300 cursus – naar een €5.000/maand terugkerend verdienmodel.

Inzicht in de pijnpunten van je publiek is niet genoeg. Je moet ook het goede publiek kiezen!

Om jouw inkomstenpotentieel te 200xen, moet jouw publiek in een lucratieve B2B-niche zitten en een maandelijks terugkerend bedrag kunnen realiseren.

Om samen te vatten: bij het kiezen van jouw niche, in plaats van je zorgen te maken over jouw passies en het krijgen van duizenden passieve, lage-waarde bezoekers van de site, focus je op binnenhalen van minder maar hoogwaardigere klanten.

Met deze aanpak, hoop ik dat je begint te begrijpen waarom ik echt geloof dat je op korte termijn meer dan € 10.000 per maand kunt verdienen met een nieuw blog.

2. Gebruik jouw professionele invloed om de niche van jouw blog te kiezen.

Nadat je een lucratief publiek hebt gevonden waaraan je waarde kunt bieden, is de volgende stap te ontdekken welke strategische voordelen je ten opzichte van anderen hebt.

Vraag jezelf eens af:

  • Wat is mijn huidige niveau van beroepservaring?
  • Welke connecties heb ik in mijn bedrijfstak?
  • Kan ik deze ervaring omzetten in een winstgevende blog?
  • Als ik welke website dan ook ter wereld zou kunnen pitchen om een gastbijdrage te leveren, wie zou me dan vanaf het begin serieus nemen?

Om een echt succesvolle blog op te bouwen, moet je eerst invloed opbouwen. En om autoriteit op te bouwen, moet je uit je comfortzone stappen en je connecties, professionele ervaring en alles wat je tot je beschikking hebt, inzetten.

U zult ook veel contacten leggen om nieuwe connecties te maken.

Outreach voor bereik omvat het opbouwen van relaties, zodat je kunt gastbloggen op gezaghebbende sites in jouw niche. Deze posts geven je relevante, hoge Domain Authority (DA) backlinks voor SEO, wat nog steeds een van de beste manieren is om te stijgen in de Google-zoekranglijsten. En volgens de recente internetstatistieken van Broadband Search uit 2019, verwerkt Google 3,5 miljard zoekopdrachten per dag – of meer dan 40.000 per seconde. Er is dus genoeg verkeer wat naar jouw website kan.

En als je net begint heb je misschien niet veel connecties of gepubliceerde inhoud. Je zou kunnen zeggen: “Waarom zou iemand mij laten gastbloggen?”

Je achtergrond als hefboom gebruiken helpt enorm.

Als je bijvoorbeeld fotograaf bent, heb je misschien een klantenbestand, contacten en zelfs fotografen die je in het verleden hebt leren kennen. Als je deze contacten in de toekomst kunt benutten, kunt je de groei van jouw blog versnellen.

3. jouw Niche heeft marktvraag nodig.

Voordat je begint moet je onderzoek doen en kijken of mensen zoeken naar de onderwerpen waarover je wilt schrijven en je moet kijken of er aan die onderwerpen wel geld te verdienen valt.

De twee belangrijkste types van te gelde te maken zoekwoorden zijn “beste” lijst posts en “how-to” gidsen.

Deze twee hoofdtypes van sleutelwoorden hebben het meeste affiliate marketing inkomstenpotentieel.

Bijvoorbeeld, in het geval van de “beste” lijst berichten:

  • In de wereld van telefoons zou dit “beste mobiele telefoon” of “beste screenprotector” kunnen zijn.
  • In de financiële wereld zou het “beste creditcard” of “beleggingsbroker” kunnen zijn.
  • In tech, zou het “beste noise cancelling headset of “beste PS5 controller” kunnen zijn.

Wanneer mensen op zoek zijn naar het “beste” van iets dan zijn ze op zoek naar uitgebreide gidsen met aanbevolen producten die zijn geschreven door bloggers. De meeste van deze producten zullen goede affiliate programma’s hebben om lid van te worden en waarmee je geld kunt verdienen.

In het geval van “how-to” gidsen, zouden deze kunnen zijn:

  • In marketing, hoe maak je een logo?
  • In gezondheid, hoe kom je van een geïrriteerde huid af?
  • In lifestyle, hoe maak je de woonkamer sfeervol?

Deze how-to gidsen zijn uitgebreide tutorials vol met hoogwaardige en waardevolle inhoud. Deze zijn ook goed voor het toevoegen van affiliate links.

Volgens 77 procent van de bloggers die in een enquête werden ondervraagd, is het populairste blogformaat een ‘how-to’-artikel.

Dit betekent dat zodra je de voor jouw geschikte hefboomwerking en passies begrijpt, je jouw gekozen niche neemt en vervolgens de top 10 trefwoorden gaat opzoeken waar je je op gaat richten.

Vervolgens, gebruik een trefwoord onderzoek tool zoals GrowthBar, Google Keyword Planner, SEMRush, of Ahrefs en voer jouw zoekwoorden in.

Met GrowthBar kun je jouw zoekwoordonderzoek doen terwijl je zoekt op Google.

Hier zijn enkele strategieën om te gebruiken wanneer je zoekwoord onderzoek gaat doen.

Als jouw top 5 trefwoorden zoekvolumes hebben van ten minste 5.000, toont dit aan dat er interesse is in deze onderwerpen.

Kijk daarna naar de keyword difficulty score (dit is een getal van  0 tot 100 en gaat over hoe moeilijk het zal zijn om te scoren voor het keyword).

Als jouw zoekwoorden een moeilijkheidsscore van 80 of hoger hebben, kan de concurrentie te hevig zijn voor je om jouw pagina’s hier tussen te krijgen.

Ga voor trefwoorden met meer dan 2.000 maandelijkse zoekopdrachten en onder een 50 moeilijkheid score, zodat je potentieel meer verkeer met minder concurrentie te krijgen.

Een andere manier om de concurrentie te bekijken is met een tool zoals Ahrefs of Mangools om zoekmachine resultaten pagina (SERP) gegevens te bekijken. Kijk met name naar de Domain Rating (DR) van de eerste pagina resultaten en de SERP positie geschiedenis.

Als de top 10 resultaten allemaal een DR van meer dan 70 hebben, zal je nieuwe blog met een DR van 0 niet op pagina 1 komen en dus geen verkeer krijgen.

Als je echter een website met een DR onder 50 op pagina één ziet, is dat een goede indicatie dat je ze na verloop van tijd kunt verslaan met inhoud van hoge kwaliteit.

Ten slotte, als de SERP positie geschiedenis niet heeft bewogen over de laatste zes maanden, betekent dit dat de posities 1 – 5 hetzelfde zijn gebleven. In deze gevallen kan de concurrentie te intens zijn voor dat trefwoord.

Om samen te vatten: ga bij het zoeken van zoekwoorden voor je blog voor woorden die voldoen aan het volgende:

  • 2.000+ maandelijkse zoekopdrachten
  • Een trefwoord moeilijkheidsgraad score onder de 50
  • De eerste pagina van Google heeft ten minste één site met een DR onder de 50
  • Een SERP positie geschiedenis die onlangs is veranderd.

Om samen te vatten, focus minder op het schrijven en meer op keyword onderzoek. En elke blog post moet gericht zijn op één keyword.

Zorg ervoor dat je jouw niche kiest op basis van het budgetpotentieel van jouw publiek, professionele invloed en de marktvraag.

Zoek een publiek waar je deel van uitmaakt en begrijp hun uitdagingen omdat je het persoonlijk ook hebt of hebt gehad. Verhoog de omvang van dat publiek door er zeker van te zijn dat er een B2B component is om je inkomstenpotentieel te 200xen. Maak gebruik van je netwerk, je werkervaring en al het andere dat tot je beschikking staat. En zorg ervoor dat jouw niche marktvraag heeft.

Want uiteindelijk creëert passie geen geld; geld creëert passie.

Schaal je inhoudcreatie en stop met zelf zo veel mogelijk te schrijven.

Wat als ik je zou vertellen dat de eerste 90 dagen van je blog niets met je blog te maken hebben en dat je geen woord zult schrijven?

Wat als het geheim van schaalvergroting en geld verdienen met bloggen niet het schrijven van een blog inhoudt?

Wat als alles wat je geleerd hebt over het groeien van een nieuwe blog er juist voor heeft gezorgd dat je blog niet zo is gaan groeien als dat je zou willen?

Denk eraan: je bent een bedrijfseigenaar, niet zomaar een blogger zoals nagenoeg alle andere blogers.

Van dag 0 tot dag 90 moet je je energie niet richten op het schrijven van eerste ontwerpen. Ik zal niet hetzelfde oude en achterhaalde advies geven. Ik ga het niet hebben over hoe je over je passies etceterea zou moeten schrijven.

In plaats daarvan gaan we je blog schalen als een startup en sneller geloofwaardigheid opbouwen in je niche.

Eén belangrijke manier om dat te doen is om hulp bij het schrijven te krijgen. In plaats van elke eerste opzet zelf te schrijven, kun je gebruik maken van een dienst als Fiver, Freelancer.com, Freelancer.nl of Textbroker (ik heb zelf goede ervaringen met deze laatste). Er zijn genoeg schrijvers die diensten aanbieden voor het schrijven van blogposts, zodat jij je tijd kunt besteden aan bewerken, publiceren en linkbuilding.

In het algemeen zijn er vijf hoofdpunten in dit proces:

  1. Outreach
  2. Gastbloggen
  3. Uitbesteden
  4. Backlinks
  5. Herhaal voor onbepaalde tijd

Door dit systeem te gebruiken zul je de DR van je blog en het aantal backlinks snel opbouwen.

Als je een blogger bent die zich wil concentreren op schrijven, consistentie, passie en gewoonten, dan kun je hier beter stoppen met lezen.

Maar als je een van de mensen bent die serieus is over het laten groeien van je blog als een CEO (en niet als een hobby blogger), laten we dan beginnen met geld verdienen.

1. Relaties zijn de basis voor jouw succes

Voordat je begint met het opbouwen van relaties met andere bloggers en influencers in je niche, moet je één centraal punt goed in de gaten houden. Je moet waarde leveren aan anderen. Kijk dus niet alleen maar naar wat je van de ander nodig hebt en wilt hebben. Eerst moet je je richten op de voordelen die je anderen zult geven.

Vraag jezelf af: welke waarde lever jij in de relatie tussen jezelf en de gewenste blogger of influencer?

  • Kunt je inhoud leveren omdat jouw expertise aansluit bij de interesses van hun publiek?
  • Heeft hun blog momenteel behoefte aan inhoud om hun redactionele kalender te vullen?
  • Kun je linkbuilding voor hen gebruiken in andere gastberichten die je schrijft?
  • Is er een onderwerp waar je goed in thuis bent en dat niet op hun blog staat maar wel voor meerwaarde aan hun lezers kan zorgen?

De eerste stap bij het pitchen is begrijpen wat jouw waarde is en wat je kunt doen om de ander te helpen. Deze informatie zal van vitaal belang zijn in jouw eerste e-mail outreach strategie.

Maak eerst een lijst van blogs en influencers waarmee je een relatie zou willen aangaan.

Zodra je helder hebt welke waarde je kunt bieden, is het tijd om te beginnen met het opbouwen van je blog outreach lijst. Deze lijst kan een eenvoudige exxcel zijn met een aantal kolommen: Website, Contactpersoon, E-mailadres, Status, en eventuele opmerkingen

Om je lijst op te kunnen stellen zoek je de maandelijkse bezoekers van het blog en de Domain Authority (DA) op door hun URL te checken in een SEO tool zoals Ahrefs. Mik op blogs met een Domein Autoriteit van 50+.

Onthoud, hoe hoger de DA, hoe sterker de link vanuit het blog zal zijn en hoe meer SEO impact je zal krijgen van de relatie. Je kunt al interessante websites vinden door te googlen op lijsten met blogs waar guestposts geaccepteerd worden.

Zodra je jouw lijst van blogs op basis van de bovenstaande criteria hebt gemaakt is het tijd om contact met hen op te nemen. Hiervoor kun je heel goed linkedin gebruiken.

Begin met het filteren van jouw zoekresultaten op de bedrijfspagina van de blog, zoek dan binnen het bedrijf of instantie naar mensen door termen te gebruiken als: “Content Manager”, “SEO Manager”, “Editor”, of gewoon, “Content”.

Nadat je 2-3 potentiële contacten hebt gevonden, verbind je met hen op LinkedIn. 2e graads LinkedIn connecties zijn beter dan 3e – en als je een wederzijds contact hebt, nog beter. Besteed ook niet te veel tijd aan je connectie boodschap, vaak wordt je tekst toch niet gelezen of het wordt gezien als reclame.

Als contact hebt gezocht op LinkedIn, gebruik dan een e-mail tool zoals Hunter.io om het blog te scannen op e-mailadressen. Zelfs als je het exacte e-mailadres van de contactpersoon niet kunt vinden, laat Hunter.io de e-mailstructuur zien, zoals firstname@blog.com of firstname.lastname@blog.com. Voeg deze contactinformatie toe in je spreadsheet.

2. Start relaties en pitch gastblogs

Waardevolle blogrelaties leveren inhoud en links op. Als je eenmaal een lijst van 50-100 potentiële contacten hebt en je hebt contact gelegd op LinkedIn dan is het tijd om je e-mail campagne te beginnen.

Je kunt jouw gast blogging strategie opschalen door een standaard mail op te stellen waarin je je probeert een relatie te starten en te vragen naar gastblogmogelijkheden.

Hier is een voorbeeldsjabloon dat je zou kunnen gebruiken:

Hey (voornaam),

Mijn naam is Eddy en ik ben de eigenaar van (Blog).

Ik neem contact met je op omdat ik graag (Target Blog) lees en geïnteresseerd ben in een samenwerking met je op het gebied van inhoud.

Ik was benieuwd of:
1) Je zou willen deelnemen aan linkbuilding. Ik schrijf (X-X) gastberichten per maand en zou graag naar jouw site linken in mijn inhoud.
2) je gastberichten op jouw blog zou willen plaatsen

Ik zou graag bijdragen aan jouw blog en kan een aantal ideeën over onderwerpen geven waarvan ik denk dat jouw publiek ze leuk zal vinden. Hier zijn enkele recente voorbeelden van mij:
(Voorbeeld 1 URL)
(Voorbeeld 2 URL)
(Voorbeeld 3 URL)

Laat het me weten als je geïnteresseerd bent en ik kijk ernaar uit om snel van je te horen!

Bedankt,

Eddy

Zo simpel kan de mail zijn.

Door gebruik te maken van een gastblog email sjabloon kun je in korte tijd een lange lijst met contacten mailen.

Zodra jouw contact reageert op jouw e-mail en zegt dat ze geïnteresseerd zijn in een gastbericht, moet je het perfecte onderwerp voor hem of haar presenteren.

Er zijn vier belangrijke criteria voor de perfecte gastblog onderwerp pitch:

  1. Je inhoud bestaat nog niet op hun site. Wanneer je een idee hebt voor een onderwerp, ga dan naar Google en zoek op “site:blog.com topic” om hun blog te scannen en te controleren of het al bestaat.
  2. Je onderwerp en trefwoorden hebben SEO-waarde. Ga terug naar Ahrefs en voer de URL van de blog in. Bekijk welke organische trefwoorden het meeste verkeer genereren om te zien of je hiaten/zwarte vlekken in hun inhoud kunt vinden die je kunt opvullen.
  3. Het onderwerp past bij jouw expertise. je moet in staat zijn om diepgaand over het onderwerp te schrijven en de gastblog te gebruiken om meer invloed op te bouwen in jouw niche.
  4. Het onderwerp komt overeen met de interesses van het publiek van het blog. Controleer hun redactionele richtlijnen, kijk hoe ze hun blogberichten schrijven, en probeer de stijl van hun blog te evenaren.

Eens je onderwerp aanvaard is, kan je overgaan tot het belangrijkste deel van je gastblog strategie.

3. Het belang van gastbloggen.

Links vanaf websites met een DR hoger dan 50 zorgen voor een grote stijging van jouw SEO statistieken. Je DR zal stijgen en wanneer er meer websites en domeinen naar jouw verwijzen zullen de zoekmachines jouw blog als belangrijker zien en het daarom hoger in de zoekresultaten plaatsen.

Daarom raad ik aan om een blog te starten met 5 belangrijke posts. Dit zijn long-form (lang van formaat) SEO-geoptimaliseerde artikelen die geschreven zijn voor inkomende links. Voeg statistieken, infographics en case studies toe om het linken aantrekkelijker te maken. Hoe meer waarde de post biedt, hoe meer andere sites er naar zullen willen linken.

Aan het begin is het dus belangrijk dat je je minder richt op het schrijven van teksten voor blogs. Maar juist meer op de zakelijke kant van het blog, het leggen van relaties en het uitbesteden van werk. Je wilt zo snel mogelijk enig ‘aanzien’ voor jouw blog opbouwen.

De inhoudelijke kwaliteit van jouw gastblogs is echter belangrijk. Zorg ervoor dat je op de juiste manier gebruik maakt van koppen, paragraaf tekst, en links naar jouw inhoud. Volg de richtlijnen voor gastberichten op de voet en gebruik eventueel software om jouw tekst te verbeteren en aan te passen.

Hoe jouw blog te gelde maken op de juiste manier.

Er zijn heel wat mogelijkheden om geld te verdienen met bloggen – affiliate marketing, advertenties, online cursussen, één-op-één coaching, consulting, gesponsorde posts, fysieke producten verkopen, enz. Sommige van deze inkomstenstromen vereisen meer verkeer dan andere.

Daarom is het essentieel om jouw toekomstige strategie voor het genereren van inkomsten te plannen met de juiste vormen van monetarisatie op de juiste momenten in de levenscyclus van jouw blog.

1. Maak jouw toekomstige Blog verdienmodel Tijdlijn

Bijvoorbeeld, als je net een nieuw modeblog hebt gemaakt, heeft het geen zin om advertenties op je hele site te zetten. Die tactiek vereist honderdduizenden maandelijkse bezoekers om goed geld te verdienen.

Op dezelfde manier moet je ook niet beginnen met affiliate marketing en in het begin een heleboel links overal in proppen. Het genereren van affiliate marketing inkomsten kan ook duizenden bezoekers vereisen om een enkele verkoop te maken.

Natuurlijk kun je uiteindelijk een “passief inkomen” genereren met affiliate marketing, cursussen, advertentie-inkomsten, en digitale producten. Maar dat kan een poosje duren.

Wat als je wilt beginnen met geld verdienen met je blog om op korte termijn je baan op te zeggen?

De meest lucratieve vorm van blog monetization kan worden gebruikt vanaf dag 1 en vereist niet heel veel verkeer.

Als je een tijdlijn maakt waarin je duidelijk hebt in welke periode je welk verdienmodel in kunt zetten dan zal dat je helpen om meer inkomsten met je blog te vergaren.

Er zijn vier verschillende aandachtsgebieden:

  • 1-90 dagen: High-end advies (0-1.000 maandelijkse websitebezoekers) Je kunt hierin dus een soort consultancy diensten verkopen
  • 90-180 dagen: Affiliate marketing (1.000-2.500 maandelijkse websitebezoekers)
  • 180-365 dagen: Jouw eerste online cursus (5.000+ maandelijkse websitebezoekers)
  • 365 dagen en meer: Cursus lidmaatschappen (10.000+ maandelijkse site bezoekers) Dan verdien je terugkerende inkomsten door middel van een abonnementsmodel.

Het lijkt misschien onlogisch om te beginnen met consulting als je een gloednieuwe blog hebt zonder veel verkeer. Maar omdat je relaties opbouwt en je blog als een bedrijf behandelt, kun je vanaf dag één klanten van hoge kwaliteit binnenhalen. En die klanten hebben geld te besteden.

Deze post zal zich eerst richten op de dagen 1-90 en hoe je je high-end sales funnel perfectioneert om geld te verdienen met bloggen vanaf het begin.

2. Beheers de verkooptrechter van jouw blog

Je verkoopfunnel zal bestaan uit 5 primaire gebieden die gebruikers leiden op het pad naar jouw einddoel van een high-end € 3.000 + consulting aanbod. Naarmate je meer bezoekers krijgt, kun je je richten op lager geprijsde aanbiedingen zoals online cursussen, affiliate producten, gesponsorde posts en digitale downloads. De meest lucratieve manier om een nieuwe blog te gelde te maken is echter met een duur aanbod vanaf het begin.

Hoe nieuwer je blog en hoe minder verkeer je hebt, hoe hoger je prijs moet zijn om te compenseren:

Weinig verkeer x hoge prijs = Veel verkeer x Lage prijs

Hier zijn de vijf stappen om prospects in jouw sales funnel te krijgen:

  1. Een gebruiker leest jouw bloginhoud van hoge kwaliteit, gerelateerd aan jouw high-end aanbod
  2. Zij melden zich aan voor jouw e-mail lijst voor een “freebie” aanbieding
  3. Optioneel: Voeg een lager geprijsd aanbod toe rond €50-200 om vertrouwen op te bouwen
  4. Je geautomatiseerde welkomstmails vertellen een verhaal en nemen hen mee op weg naar het eindpunt: jouw inhuren
  5. Tenslotte maken jouw ideale B2B klanten een afspraak met je en betalen voor jouw high-end consulting aanbod

Voor een gloednieuwe blog heb je alleen je eerste vijf blogberichten nodig, een opt-in “freebie”, een e-mailplatform en -lijst, en een adviespagina.

Ik zal het herhalen: je bent een bedrijfseigenaar, geen blogger.

Denk eens aan al die lokale bedrijfswebsites die eruit zien alsof ze rechtstreeks uit 1999 komen: Autogarages, boekhouders, onroerend goed sites, enz. Ze mogen blij zijn als ze een paar honderd bezoeken per maand krijgen. Maar hun website brengt inkomsten op omdat ze een behoefte in de markt vervullen en een oplossing bieden met hun hoogwaardige diensten. Het verkeer op de website is daarbij van ondergeschikt belang.

Je blog moet vanaf de eerste dag een dienst hebben die een behoefte in de markt vervult.

De eerste focus van jouw nieuwe blog is niet om een heleboel blog posts te schrijven die niemand zal vinden. Concentreer je in plaats daarvan op slechts vijf hoogwaardige pijlerbijdragen, een adviespagina en een goed geïnformeerde verkooptrechter. jouw sales outreach doet de rest.

3. Beheers jouw High-End Consulting aanbod

Zoals we besproken hebben, moet je bij het kiezen van je niche een sales funnel hebben met als einddoel het binnenhalen van klanten die meer dan 3.000 euro per maand aan jouw willen betalen.

Vanaf de eerste dag moet jouw doel om geld te verdienen met bloggen het verkeer naar jouw adviespagina zijn. Deze pagina moet in jouw top-level navigatie staan en zoekwoorden bevatten rond de termen die jouw high-end business klanten intypen in Google. Anders komen deze klanten natuurlijk nooit op jouw adviespagina terecht.

Zorg ervoor dat de pagina een professionele foto van je bevat en dat het eenvoudig en laagdrempelig is om contact met je op te nemen.

Op jouw startpagina, startpagina, over mij pagina en blog posts moet een strategische link staan naar jouw Consultin/Adviespagina. Als je gastblogs schrijft moet je ook een link naar deze pagina toevoegen in je gastauteurs bio.

4. Gebruik de Magische Email Opt-In Formule

Bij het bouwen van jouw sales funnel moet je e-mail marketing software te gebruiken in combinatie met een on-site e-mail opt-inpagina om zoveel mogelijk emailcontacten te verzamelen.

Wat is de magische formule hiervoor?

ConvertKit + OptinMonster

ConvertKit is de beste e-mailmarketingtool voor bloggers.

Het is zo goed door een paar redenen:

  • Je kunt geavanceerde e-mailsequenties maken op basis van verschillende siteacties om jouw funnels te personaliseren. En hoe persoonlijker het is, hoe eerder men positief op jouw communicatie zal reageren.
  • Vervolgens kunt je campagnes maken en reeksen aan elkaar koppelen op basis van acties in e-mails.
  • Tot slot is het perfect voor bloggers omdat hun tekst e-mails er professioneel uitzien en geen vervelende branding hebben zoals bij MailChimp en andere platforms.

Onthoud dat eenvoudige tekstmails de meeste inkomsten voor jouw blog zullen genereren. Maak je geen zorgen over fancy design features, het toevoegen van jouw logo of vrolijke afbeeldingen.

Denk er eens over na. Als een verkoper een deal van €3.000 wil sluiten, wat voor e-mail zou hij dan sturen? Het zou een op tekst gebaseerde e-mail zijn, gebaseerd op een gezonde relatie waarschijnlijk niet een onpersoonlijke, met plaatjes gevulde marketing e-mail.

OptinMonster is de beste e-mail opt-in tool die er is. Het is een WordPress plugin die je gemakkelijk kunt integreren met je blog (en ConvertKit) om meer e-mail contacten te genereren.

Met OptinMonster kun je verschillende soorten opt-ins maken, waaronder exit-intent pop-ups, sidebar opt-ins, en zelfs formulieren in je blogberichten zelf.

Met deze e-mail opt-in types op jouw blog, maximaliseer je het aantal potentiële bezoekers die jouw e-mail trechter binnenkomen en uiteindelijk omgezet worden in klanten.

5. Focus Agressief op Affiliate Marketing

Affiliate marketing is mijn absolute favoriete vorm van blog geld verdienen. Het is namelijk heel erg passief.

Als je kijkt naar de meest winstgevende blogs, zijn ze bijna allemaal goed in affiliate marketing.

En om een succesvolle affiliate te zijn, moet je scoren voor trefwoorden op Google en bemiddelen bij aankoopbeslissingen. Het ziet er ongeveer zo uit:

Google => jouw Blog => Kopen.

In de war? Laten we eens kijken naar een paar voorbeelden.

NerdWallet is een grote wereldwijde website in de financiële niche. Wanneer je Google “beste creditcards”, zie je ze altijd op of in de buurt van de top van de SERPs:

Wanneer je op hun link klikt en hun site bezoekt, geven zij een lijst van de beste opties, met affiliate links om de kaarten te kopen:

Bron: NerdWallet.com

Er staan 41 opties op de pagina, met daaronder een blok geoptimaliseerde inhoud om hun SEO te maximaliseren.

Wanneer een gebruiker beslist om op één van de “Nu toepassen” filiaalverbindingen te klikken, worden zij omgeleid naar de de aanbiedingspagina van het bedrijf, en NerdWallet krijgt een commissie op elke verkoop.

Aangezien “beste creditcards” 182.000 keer per maand wordt opgezocht, is deze pagina een geld-printende passieve inkomstenmachine.

Laten we eens kijken naar een ander voorbeeld.

Wat als ik zoek op “beste laptops.”

We zien Laptop Mag en TechRadar op de eerste en tweede plaats – beide affiliate blogs.

Als we op Laptop Mag klikken, wat zien we dan? Weer een lijstpost die producten aanbeveelt met affiliate links:

Bron: Laptop Mag

Nogmaals, als een lezer op de knop “Bekijken bij Dell” klikt, wordt hij via een partnerlink omgeleid naar de productpagina op Dell.com, waardoor Laptop Mag een commissie krijgt op elke verkoop.

Aangezien “beste laptops” 112.000 keer per maand wordt opgezocht, is deze post weer een passieve inkomstenmachine.

Is je iets interessants opgevallen toen we deze Google-zoekopdrachten uitvoerden?

Er was geen enkel bedrijf dat de producten verkoopt op deze termen. Er was geen Capital One of Discover op de eerste pagina – alleen affiliate blogs. Er was ook geen Dell, Best Buy, of HP ranking voor “beste laptop” – het was allemaal blogs.

Waarom is dat?

Wanneer zoekopdrachten op zoek zijn naar “beste” producten, willen ze uitgebreide review posts, geen productpagina’s van bedrijven die het product zelf verkopen. Die informatie wordt namelijk niet als onpartijdig gezien.

Ze zijn nog niet klaar om te kopen. Ze willen een lange review lezen waarin de verschillende opties worden vergeleken en waarin ervaringen te lezen zijn.

Dit is hoe blogs geld verdienen. Het zijn zoekintentie-bemiddelaars. Ze brengen verkeer binnen via zoekmachines, geven advies, en laten mensen klikken op affiliate links.

Zo simpel is het.

Hoe doe jij met jouw blog hieraan mee?

Je moet beginnen met het schrijven van blog posts die transactioneel van aard zijn.

Vergeet niet dat jouw blog een bemiddelaar is. Je moet inhoud samenstellen die je geld kan opleveren en tot aankopen kan aanzetten, geen doelloze informatieve artikels die niet te gelde kunnen worden gemaakt. Want je wilt toch graag geld verdienen met je blog?

Hoeveel geld kan je verdienen met bloggen?

Bloggers verdienen op allerlei manieren geld. Succesvolle bloggers kunnen meer dan 7 cijfers per jaar verdienen, terwijl andere bloggers misschien bijna of helemaal geen inkomen genereren. Veel bloggers hebben als doel om zo’n 3.000 euro met hun blog te verdienen…na een aantal jaar… Want volgens hen moet je eerst heel veel artikelen hebben en met google je langzaam gaan vinden. Er zijn bloggers die zeggen dat je pas na een jaar of 5 van je blog zou kunnen leven. Ik denk echter dat dit veel sneller kan. In mijn overtuiging moet je binnen een jaar € 5.000 euro per maand aan je blog kunnen verdienen. Als je alle tactieken die ik noem gebruik dan moet dat je lukken. Ikzelf heb mezelf iets meer tijd gegeven gezien mijn gezondheid en mijn daardoor zeer beperkt beschikbare tijd, lees daarvoor mijn verhaal.

Maar laten we beginnen met geld verdienen aan je blog.

Je hebt de niche van je blog gekozen, je hebt het schrijven van de blogs uitbesteed en je hebt de tijdlijn voor het te gelde maken van je blog opgesteld. Het is tijd om te leren hoeveel geld je kunt verdienen met bloggen in 90 dagen.

Voordat je dit plan aanpakt, heb je nodig:

  • Een WordPress blog – zorg ervoor dat je aan de slag gaat met een goede en snelle wordpress hoster.
  • Vijf pijler/belangrijke blog berichten die je wilt promoten.
  • Alle webpagina’s compleet: Over mij pagina, Home pagina, Contact pagina, Consulting pagina, Jouw tools pagina (daarin promoot je nog een keer je affiliate links), E-mail Opt-In pagina, enz.
  • Software voor e-mailmarketing ingesteld met opt-ins in de sidebar van je blog, in blogberichten, en als je wilt ook bij de exit-intentie popup.
  • Een actieve e-mail sales funnel met een welkom e-mail serie – met behulp van ConvertKit en OptinMonster.
  • Een content schrijver of freelancer klaar die je helpt met je gastposts.

Zodra je deze zaken rond hebt en jouw blog gelanceerd hebt, kan jouw 90-dagen blog monetization plan beginnen.

Je zult merken dat dit plan om geld te verdienen met bloggen bestaat uit bijna 100% outreach en contacten leggen.

Aangezien je jouw originele inhoud, sales funnel, en blog posts gepubliceerd hebt, maximaliseer je de impact door relaties op te bouwen en backlinks te krijgen. Google en andere belangrijke bronnen zullen jouw content dan eerder vinden en rangschikken en vervolgens tonen aan jouw potentiële klanten.

De belangrijkste doelgroepen zijn relaties met influencers, jouw professionele netwerk, jouw high-end klanten en andere relevante groepen.

Het is tijd om je blog te op te schalen als een startup in de eerste 90 dagen (3 maanden)

Laten we wat echt lifechanging geld verdienen met bloggen.

Week 1

Doelen: Begin met het benaderen van influencers, vijf onderwerpen voor gastblogs goedgekeurd krijgen, tweede lijn professionele connecties krijgen, lid worden van communities op verschillende blogging platforms

Tactiek:

  • Relaties met invloedrijke personen in de branche
    • Maak de spreadsheet lijst van 100 hoge DA sites waarmee je wilt samenwerken
    • Zoek contactinformatie en e-mailadressen van de juiste contactpersonen
    • Begin LinkedIn outreach met een mail template
    • Begin e-mail outreach met standaard mail
    • Laat vijf onderwerpen voor gastblogs goedkeuren
    • Laat een content schrijver beginnen met schrijven en voeg jouw links/influencer links toe
  • Professioneel Netwerk
    • Maak een lijst van 2e rangcontacten in jouw niche van jouw netwerk (linkedin)
    • Zoek contact met hen, vertel hen over jouw blog, en zoek manieren waarop je hen echt waarde kunt bieden
    • High-End B2B klanten uit je consultancy bestand
    • Maak een lijst van 50 ideale B2B-klanten voor jouw high-end adviesdiensten
  • Word lid van bloggemeenschappen
    • Sluit je aan bij gemeenschappen op blogplatforms, Facebook, LinkedIn, lokale groepen.

Weken 2-3

Doelen: De eerste twee gastblogs gepubliceerd krijgen, goedkeuring krijgen om nog vijf gastblogs bij te dragen, klanten uit het topsegment van B2B klanten bereiken.

Tactiek:

  • Relaties met invloedrijke personen
    • Laat de eerste twee gastblogs onder jouw naam publiceren
    • Blijf zoeken en zorg dat je nog 5 toezeggingen voor gastblogs krijgt.
    • Outreach naar de influencers waar je naar linkte in je twee gepubliceerde berichten
  • Professioneel Netwerk
    • Ontmoet de contacten waarmee je in contact kwam, kijk hoe je waarde voor hen kan toevoegen
  • High-End klanten
    • Outreach naar lijst van 50 ideale B2B klanten om te vragen naar business en pijnpunten
  • Voorstellen en contacten leggen in blog communities.
    • Zoek contact in je niche, stel jezelf voor en kijk hoe je waarde kunt bieden

Week 4

Doelen: Het bereiken van high-end B2B klanten, nog twee gastberichten publiceren, beginnen met een link netwerk.

Tactiek:

  • Relaties met invloedrijke personen
    • Nog twee gastbijdragen gepubliceerd krijgen (je hebt er nu 4 gepubliceerd, 6 in de uitvoeringsfase)
    • Deel berichten op sociale media en met netwerk
    • Outreach naar beïnvloeders waar je naar linkte in gastberichten
    • Benut huidige relaties met beïnvloeders om een linkbuildingnetwerk te creëren
  • High-End B2B klantpersoonlijkheden
    • Volg jouw lijst op en probeer afspraken te maken (bijv. via Skype of Zoom.
    • Ontmoet en oefen vier verkoopgesprekken met jouw high-end B2B klanten contactpersonen

Herinnering: deze blog post behandelt de eerste vier weken om je te helpen geld te verdienen met bloggen. Als je een gratis 10.000+ woorden e-mail cursus wilt, een 7-daagse Blog Launch Checklist, en je volledige 90-dagen plan om €10k te verdienen, kun je je hieronder aanmelden voor mijn e-mail lijst.

Om samen te vatten hoe ik wil dat je denkt over hoe je geld kan verdienen met bloggen, moet je op een andere manier kijken dan dat je tot nog toe deed.

Om €10.000 aan maandelijkse terugkerende inkomsten uit jouw blog te halen, moet je ofwel:

A. Verkoop 200 affiliate marketing producten tegen €50 per verkoop elke maand. Of B. Sluit 3-4 high-end consulting deals. Wat is gemakkelijker? De affiliate marketing optie kan 25,000-50,000+ maandelijkse website bezoekers vereisen; de consulting optie vereist slechts een beetje expertise en een goede marketing- en verkoopfunnel.

Klaar om geld te verdienen met bloggen? Probeer

Hoe geld verdienen met bloggen FAQ.

Kun je van fulltime bloggen leven?

Ja, je kunt absoluut je brood verdienen met bloggen en het kan heel lucratief zijn. De harde waarheid is echter dat de overgrote meerderheid van de bloggers niet genoeg geld verdient om zichzelf te onderhouden. Maar door alle adviezen op dit blog op te volgen gaat het jou vast en zeker lukken.

Hoe verdienen beginnende bloggers geld?

Als je net begint, kan het even duren voordat je een inkomen begint op te bouwen. In het begin zouden bloggers consulting en coaching diensten moeten aanbieden om een hoger inkomen te verdienen aangezien ze dan meestal nog niet het aantal bezoekers hebben om te kunnen leven van geheel passieve inkomsten zoals affiliate marketing. Aangezien het verkeer in het begin laag is, is het het meest zinvol om van deze bezoekers klanten te maken met een hoger geprijsd aanbod.

Nadat je een stabiel inkomen uit consulting hebt en het verkeer toeneemt, kunnen bloggers affiliate links, digitale producten en advertenties toevoegen aan hun blog. Mocht je de voorkeur geven aan passief inkomen dan kun je in die fase je consulting activiteiten eventueel afbouwen.

Hoeveel geld verdienen bloggers?

De hoeveelheid geld die bloggers verdienen varieert sterk. Volgens een ProBlogger Report, zijn de verdiensten per maand als volgt verdeeld:
1. Bijna 38% van de bloggers verdient minder dan €10.
2. 10% van de bloggers verdient tussen de €10 en €99.
3. 17% van de bloggers verdient tussen de €100 en €499.
4. 7% verdient tussen de €500 en €999.
5. 9% verdient tussen de €1,000 en €9,999.
6. 4% verdient €10.000 of meer.

Betalen bloggers belasting?

Ja, bloggers moeten belasting betalen over hun inkomsten. Als je zelf digitale producten verkoopt zul je ook BTW moeten afdragen. Je affiliate inkomen is niet BTW belast maar daar betaal je wel inkomstenbelasting over.


Heb ik een BV nodig voor mijn blog?

Het korte antwoord is nee, je hebt geen BV nodig om een blog te runnen. Je kunt beginnen als eenmanszaak en je inkomsten verrekenen met je persoonlijke belastingen. Zodra je echter een aanzienlijk inkomen begint te genereren, zijn er belastingvoordelen verbonden aan een BV. Je boekhouder kan je hier het beste over adviseren.

Wie is de rijkste blogger?

Arianna Huffington van de Huffington Post is ’s werelds rijkste blogger. Ze richtte haar bedrijf op in 2005 en verdient nu meer dan 2 miljoen dollar per maand met haar nieuwssite.

Een andere rijke blogger is Michael Arrington, de oprichter van TechCrunch. Hij haalt zo’n 800.000 dollar per maand binnen met zijn technologieblog.

Samenvatting.

Door jouw niche te kiezen op basis van marktfactoren en B2B-componenten, verdubbel je het inkomstenpotentieel van jouw blog.

Door jouw contentstrategie te schalen, doorlopende SEO site-audits uit te voeren en onderdelen van jouw schrijfproces uit te besteden, kun je jouw backlinkacquisitie en domeinautoriteit (DA) 200x vergroten.

Tot slot: door te kiezen voor de juiste high-end blog monetization strategieën vanaf dag 1, kunt je lifechanging geld verdienen met bloggen binnen 90 dagen, niet vijf jaar.

Ik hoop dat dit artikel je heeft geholpen om te leren hoe je geld kunt verdienen met bloggen. Word lid van mijn e-maillijst voor meer tips en hulp.

Author :

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

You Might Also Like

Over Eddy

Hoi, ik ben Eddy. Een enthousiast ondernemer, maar helaas eentje met z’n beperkingen. Benieuwd naar mijn hele verhaal?

Follow Me

De Beste Software

-Voor jou, persoonlijk getest-

Hot

Popular Articles

No Posts Found!

Hoe begin je met...?

-Mijn gidsen begeleiden je stap voor stap-

Hot

Categories

Edit Template
@Instagram
Lorem Ipsum is simply dumy text of the printing typesetting industry lorem ipsum.

© 2022 Created with Royal Elementor Addons